Петков: От 400 язовира в ремонт само 10 са завършени

631 млн. лв. са вкарани за ремонт на 400 язовира у нас. Към днешна дата завършени са само 10. Това заяви пред Нова Телевизия министърът на икономиката Кирил Петков.
„Първото нещо, което направих, е да отида до „Пазар дере” . Там видях един празен, затревен язовир, който изглежда като водоемче. За него бяха похарчени 2 млн. и 350 хил. лв. Следващата неделя посетих още два язовира. Видях същото нещо - празни язовири, които се водят завършени. Оказва се, че въпреки, че парите за тези водоеми са платени на 100 %, фирма „Монтажи” ги е предала на Държавна консолидационна компания, но тя от своя страна 6 месеца не ги е предала на Държавното предприятие „Управление и стопанисване на язовири”. Докато това се случва, това държавно предприятие трябва непрекъснато да държи водоемите с отворени вентили, защото се водят в ремонт”, обясни министърът.
Петков допълни, че по този начин се е създала ситуация, в която държавата си е платила парите, но язовирите стоят празни, защото някой не е предал протокола от ДКК към предприятието, което трябва да ги обслужва. „Това за мен е съчетание между некомпетентност и безстопанственост”, уточни министърът на икономиката.
Той обясни, че шефът на „Монтажи” - Тихомир Димитров, е дал на 6-7 фирми всичките обекти. Над 82% от концентрацията на сключените договори е разпределена между тях. „Цените между различните язовири са много еднакви и много над пазарните”, коментира Петков.
По думите на министъра за „Пазар дере” е платена цена на бетон от 219 лв на кубичен метър, а за „Злати войвода 3“ и „Злати войвода 4“- 214 лв. на кубичен метър. „В тези цени не се включва превоз на бетона от 33,72 лв на кубичен метър, нито куфража, който е на 33,226 лв. нито армировката на 2,84 лева". коментира той.
„Фактурираната цена за превоз е 1,16 лв. километър, докато за мен пазарната цена е 20-25 ст.", допълни Петков, но отказа да назове имената на фирмите, в които според него има концентриран поток от средства за ремонт.
„Не ги крием, а искаме да разберем какво точно са направили, за да не тръгнат те в един момент да съдят „Монтажи” и да кажат „Това е търговска тайна”, обясни икономическият министър.
Вчера бившият министър на икономиката Лъчезар Борисов каза, че цената на бетона е 90-95 лв. на кубичен метър и показа фактурата. Той заяви, че цена на транспорт няма.
Петков отговори, че не знае каква е фактурата, показана от Борисов, и че цитира отчетеното към ДКК.
Той заяви, че министерството на финансите и НАП проверяват дали тези фирми са свързани с лицата и компаниите, обект на санкции по закона „Магнитски“.
По думите му ДКК и „Автомагистрали” са създадени по един и същи начин като шапка, под която да не бъдат обявявани обществени поръчки. Според него на практика министерството няма контрол върху изразходването на средствата от компаниите.
Той поясни и дали ще смени управителя на „Монтажи”.
„В момента дори да искам да сменя Тихомир Димитров не мога да го направя. Всичко трябва да мине през конкурс”, каза още Петков.
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.