Петков: От 400 язовира в ремонт само 10 са завършени

Петков: От 400 язовира в ремонт само 10 са завършени

631 млн. лв. са вкарани за ремонт на 400 язовира у нас. Към днешна дата завършени са само 10. Това заяви пред Нова Телевизия министърът на икономиката Кирил Петков.

„Първото нещо, което направих, е да отида до „Пазар дере” . Там видях един празен, затревен язовир, който изглежда като водоемче. За него бяха похарчени 2 млн. и 350 хил. лв. Следващата неделя посетих още два язовира. Видях същото нещо - празни язовири, които се водят завършени. Оказва се, че въпреки, че парите за тези водоеми са платени на 100 %, фирма „Монтажи” ги е предала на Държавна консолидационна компания, но тя от своя страна 6 месеца не ги е предала на Държавното предприятие „Управление и стопанисване на язовири”. Докато това се случва, това държавно предприятие трябва непрекъснато да държи водоемите с отворени вентили, защото се водят в ремонт”, обясни министърът.

Петков допълни, че по този начин се е създала ситуация, в която държавата си е платила парите, но язовирите стоят празни, защото някой не е предал протокола от ДКК към предприятието, което трябва да ги обслужва. „Това за мен е съчетание между некомпетентност и безстопанственост”, уточни министърът на икономиката.

Той обясни, че шефът на „Монтажи” - Тихомир Димитров, е дал на 6-7 фирми всичките обекти. Над 82% от концентрацията на сключените договори е разпределена между тях. „Цените между различните язовири са много еднакви и много над пазарните”, коментира Петков.

По думите на министъра за „Пазар дере” е платена цена на бетон от 219 лв на кубичен метър, а за „Злати войвода 3“ и „Злати войвода 4“- 214 лв. на кубичен метър. „В тези цени не се включва превоз на бетона от 33,72 лв на кубичен метър, нито куфража, който е на 33,226 лв. нито армировката на 2,84 лева". коментира той.

„Фактурираната цена за превоз е 1,16 лв. километър, докато за мен пазарната цена е 20-25 ст.", допълни Петков, но отказа да назове имената на фирмите, в които според него има концентриран поток от средства за ремонт.

„Не ги крием, а искаме да разберем какво точно са направили, за да не тръгнат те в един момент да съдят „Монтажи” и да кажат „Това е търговска тайна”, обясни икономическият министър.

Вчера бившият министър на икономиката Лъчезар Борисов каза, че цената на бетона е 90-95 лв. на кубичен метър и показа фактурата. Той заяви, че цена на транспорт няма.

Петков отговори, че не знае каква е фактурата, показана от Борисов, и че цитира отчетеното към ДКК.

Той заяви, че министерството на финансите и НАП проверяват дали тези фирми са свързани с лицата и компаниите, обект на санкции по закона „Магнитски“.

По думите му ДКК и „Автомагистрали” са създадени по един и същи начин като шапка, под която да не бъдат обявявани обществени поръчки. Според него на практика министерството няма контрол върху изразходването на средствата от компаниите.

Той поясни и дали ще смени управителя на „Монтажи”.

„В момента дори да искам да сменя Тихомир Димитров не мога да го направя. Всичко трябва да мине през конкурс”, каза още Петков.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Европейската комисия подаде иск срещу Унгария пред Съда на ЕС заради спорния ѝ закон за защита на суверенитета
Израелската армия нанесе един от най-мощните си удари в Ливан
Федерацията по вдигане на тежести обяви фалит
Често срещаните грешки при водене на преговори
„Маркет ЛИНКС“: ИТН и „Величие“ не прескачат 4-процентната бариера, ако изборите бяха днес
7-и банково-финансов форум ,,Бъдещето на парите" – Готови ли сме за дигитализация,   присъединяване към еврозоната и устойчиви финанси? 
Времето: Почти летни темпетурати, жълт код за силен вятър в 4 области
Канада обяви създаване на отбранителна коалиция срещу Русия в Арктика