Пловдивското летище сменя курса

Пловдивското летище сменя курса

Пловдивското летище ще се фокусира върху привличането на повече карго полети, след като пътническите полети бяха силно ограничени поради пандемията, съобщиха от управата на аеропорта. В предстоящите преговори с авиационни брокери Летище Пловдив ще разчита на възможността портът да се използва 24 часа в денонощието, за разлика от много други летища в Европа, които са задължени да осигуряват „тихи“ часове след полунощ, По информация на Летище Пловдив аеропортът вече бележи неколкократен ръст в превозените товари от началото на пандемията.

Привличането на карго полетите ще се изпълнява в сътрудничество с екипа на „Клъстър Тракия икономическа зона“. В индустриалната зона на Пловдив вече са привлечени инвестиции за над 3 млрд. евро от 200 различни компании в региона.

Съобщението съвпада с наскоро изтичащия краен срок за получаването на оферти за концесия на летището - на 25 февруари. Този срок беше удължен няколко пъти, след като през април, юли и ноември миналата година не бяха привлечени компании, с желание да инвестират в порта. Летището е собственост на Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията, което търси еднократно плащане от 150 000 лв. за начало на концесията и около 100 млн. евро за период от 35 години. Има изискване обаче кандидатите да са управлявали летище с годишен пътникопоток от поне 450 хил. души през последните 10 години.

В момента на летището има само един редовен полет – до Лондон на Ryanair, като линията ще започне да се изпълнява регулярно от март месец.  Аеропортът изпълнява също така и чартърни, частни и карго полети. По информация на Летище Пловдив 

Според последните налични отчетни данни през първата половина на 2020 г. на летището са обслужени 271 полета, при 1609 за същия период на 2019 г. Товарите са били 22 тона (при 426 тона през 2019 г.), а пътниците – 29 хил. при 44 хил. през 2019 г.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ