По 35 жалби ежедневно се подават до Омбудсмана

По 35 жалби ежедневно се подават до Омбудсмана

Гражданите в България са подавали средно по 35 жалби до Омбудсмана всеки ден през 2019 г., показва годишния доклад на обществения закрилник. През миналата година броят на получените жалби е бил над 13 000. Една трета от тях са били на потребители на ВиК или топлофикационни услуги. "Хората се оплакват от неясни завишени сметки, от невъзможност за индивидуален отказ от услугата, от лошо качество на предоставената услуга, от лошо качество на информацията, от проблеми на дяловото разпределение в етажната собственост. Всички тези проблеми не са решени", коментира Дияна Ковачева.

Най-голям е броят на жалбите от обществени услуги – 3500, което е с 17% повече в сравнение с 2018 г. Следват жалбите, свързани с нарушени социални права, а третото място заемат проблемите, свързани с правото на добро административно обслужване.

Омбудсманът Дияна Ковачева прогнозира, че през тази година една от най значимите теми ще бъде достъпът на децата до онлайн образование, а бъдещите приоритети, които очерта, са защита на гражданите от монополите, колекторските фирми, фирмите за бързи кредити, както и мерки срещу домашното насилие.

 

 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Лондон изпадна от Топ 20 на световните пазари за първично публично предлагане
Белият дом замрази 26 милиарда долара за щатите, управлявани от Демократическата партия
Времето: Силен вятър с дъжд, а в планините и от сняг, носи захлаждане
Учени за първи път създават ембриони от ДНК на човешка кожа
На днешната дата, 2 октомври. Рождениците днес
Нови директиви пред генералите: Военни сили за бързо реагиране ще потушават граждански безредици в САЩ
ДСБ предлагат паркоместата в сградите да получат отделна имотна партида
Планината на седемте цвята: Перуанската звезда на Instagram