По 35 жалби ежедневно се подават до Омбудсмана
Гражданите в България са подавали средно по 35 жалби до Омбудсмана всеки ден през 2019 г., показва годишния доклад на обществения закрилник. През миналата година броят на получените жалби е бил над 13 000. Една трета от тях са били на потребители на ВиК или топлофикационни услуги. "Хората се оплакват от неясни завишени сметки, от невъзможност за индивидуален отказ от услугата, от лошо качество на предоставената услуга, от лошо качество на информацията, от проблеми на дяловото разпределение в етажната собственост. Всички тези проблеми не са решени", коментира Дияна Ковачева.
Най-голям е броят на жалбите от обществени услуги – 3500, което е с 17% повече в сравнение с 2018 г. Следват жалбите, свързани с нарушени социални права, а третото място заемат проблемите, свързани с правото на добро административно обслужване.
Омбудсманът Дияна Ковачева прогнозира, че през тази година една от най значимите теми ще бъде достъпът на децата до онлайн образование, а бъдещите приоритети, които очерта, са защита на гражданите от монополите, колекторските фирми, фирмите за бързи кредити, както и мерки срещу домашното насилие.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.