Радан Кънев: Еврофинансирането за АМ „Струма“ отпадна заради интересите на правителството

Радан Кънев: Еврофинансирането за АМ „Струма“ отпадна заради интересите на правителството

Това за съжаление е един много отдавна очакван развой от хората, запознати с тази ситуация. Така евродепутатът Радан Кънев коментира пред bTV информацията, че България се отказва от еврофинансирането за участъка на автомагистрала „Струма“ край Кресненското дефиле.

„Вариантът с трасе в едната посока през планината, в другата – по съществуващия път през дефилето никога не е одобряван от Европейската комисия. Одобреният проект е този с тунели. По тази причина сигнализирах в края на миналата година, че има проблем и че той е с ЕК и европейското финансиране. Бях нападнат, че съм против АМ „Струма" и че искам да я спря. Няма български гражданин, който не иска тя да се състои. Проблемът е с Европейската комисия, не с фактори в България. Тя няма как да финансира трасе, което не е одобрила“, заяви Кънев

По неговите думи единственото обяснение за случващото е, че българското правителство иска да обслужи конкретни строителни фирми, с които най-вероятно е в бизнес отношения. Te обаче не могат да строят тунели, а искат да използват съществуващия път за част от магистрала.

„Сегашният път е труден и опасен, тук няма две мнения. Въпросът е по какъв начин да се реализира това трасе. Аз не лобирам за нищо. Въпросът е кое е одобрено от ЕК.“, добавя евродепутатът.

„Единствената логика да се прави по този начин е да стане по-евтино. Оказва се обаче, че както много пътни инженери предупреждаваха, с адаптацията на настоящото трасе проектът няма да е по-евтин, а по-скъп.”, казва още Кънев

Според него въпросът е стриктно политически.

„Ние не сме изпълнили проекта, който сами сме представили пред ЕК. Едно нещо е одобрено за финансиране, друго нещо се представя сега. Логиката е една - тези компании, с които правителството е свикнало да работи, не могат да строят тунели. На Запад почти всички планински пътища минават през тунели. Очевидно могат да се строят.“, обяснява евродепутатът, като допълва, че се надява да се намери разумното решение, така че максимално бързо да стигнем до това да има магистрала Струма.

Кънев казва още, че очаква да се направи опит АМ „Струма“ да бъде достроена по този негоден проект с парите на българския данъкоплатец.

„Не може да гледаме казуса с АМ „Струма“ отделно от тези с водната криза, с боклуците и с чистотата на въздуха. Това е една изключително неуспешно водена политика в сферата на  околната среда, която в момента е най-важна в цяла Европа.“, добавя той.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

През 2025 година изкуственият интелект ще изхвърли емисии въглероден диоксид колкото цял Ню Йорк
Археолози: Древен „воден култ“ е изградил монументи, по-стари от Стоунхендж
Древна египетска лодка беше определена като „един от най-важните реставрационни проекти на XXI век“
Криза: Медийни шефове във Великобритания търсят изход от отлива на младите британци от телевизия
Времето: Сняг и виелици на Коледа
На днешната дата, 25 декември. Рождество Христово, Коледа
Зеленски: Последният мирен план предвижда възможно изтегляне на Украйна от изтока
Лидерът на Китай Си Дзинпин свика политбюро за борбата с корупцията