358 млн. лв. - най-ниската оферта за строеж на тунела под Шипка

Manager News

Най-евтината оферта, която Агенция „Пътна инфраструктура“ е получила за изграждането на тунела под връх Шипка е за 358 млн. лв. Четири са подадените ценови оферти, отворени днес от Пътната агенция.

Престои обаче да се оцени дали офертите спазват изискванията на процедурата.

Получените оферти са следните:

  • Консорциум „ПСВТ“ – 358 млн. лв. – в него влизат „Пътни строежи – Велико Търново“, „Хидрострой“, „Пътинжеренигстрой-Т“;
  • Обединение „Шипченски проход“ – 359,6 млн. лв. – в него влизат „Трейс груп“ и „Алве консулт“
  • „Тунел Шипка“ – 376,9 млн. лв. – в него влизат „Доуш иншаат ве тиджарет“, Виа конструкт“, „Виа план“‘
  • Обединение „Геопът Шипка“ – 417,5 млн. лв. – в него влизат „Геострой“ и „Пътстрой-92“.

Обществената поръчка за проектиране и строителство предвижда изграждането на участък с дължина 10,55 км, от които 7,6 км са ново строителство, а 2,9 км са реконструкция на съществуващия път I-5 Габрово - Казанлък, както и 5 тунела с обща дължина 4,01 км. Тунелът под Шипка ще е 3,22 км. Останалите 4 тунела са по-малки - съответно 171 м, 240 м, 90 м и 290 м. Ще бъдат построени още 6 моста и 1 подлез, 12 бр. армирани насипи, една стоманобетонова подпорна стена, една стоманобетонова укрепителна стена и т. н.

Срокът за изпълнение на строително-монтажните работи е 1 280 календарни дни или близо 3 години и половина.

Тунелът под Шипка ще се намира на 1 км западно от прохода Шипка и на 1 км източно от връх Малуша. Северната част на тунела ще бъде в област Габрово, а южната в област Стара Загора. Той ще бъде с две ленти за движение, две водещи ивици и два тротоара.

Съоръжението ще е възлова точка при движението в посока Север – Юг и чрез него ще се осъществява преминаването през Стара планина в централната част на България. Основните транспортни направления, които ще обслужва са: Русе – Велико Търново – Шипка – Стара Загора – Свиленград (Маказа) и Оряхово – Севлиево – Шипка – Стара Загора – Свиленград (Маказа).

 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ