Компания за играчки поскъпна ударно с 20% след инвестиция в "незаменяеми токени"

Компания за играчки поскъпна ударно с 20%  след инвестиция в незаменяеми токени

Компания за играчки поскъпна ударно с 20% след инвестиция в "незаменяеми токени"

Акциите на американската компания за кукли и други колекционерски играчки Funko поскъпнаха ударно с над 25% само в първите няколко часа от търговията на американската борса днес. Само час след отварянето на пазара те се търгуват на цена от 24 долара, докато вчера тази акция затвори при нива от 19 долара. Пазарната капитализация на компанията надхвърли милиард и вече представлява 1,2 млрд. долара. Funko отбеляза повишаване на цената на акцията си от над 600% през последните 12 месеца.

Причина за рязкото поскъпване на акцията бе информацията, че Funko е придобила мажоритарен дял акции в TokenHead – компания, която притежава едно от най-популярните мобилни приложения за организиране на NFT, предаде Си Ен Би Си. NFT са non-fungable tokens – или на български незаменяеми токени. Това най-често са произведения на дигиталното изкуство – като например колаж от снимки, видеоклип или цифрова илюстрация, всяко от което има уникален запис в блокчейн мрежата на етериум. По този начин собственикът на дадено NFT може да докаже неговата автентичност, то е уникално и може да се търгува с други колекционери на подобни виртуални изкуства.

Наскоро по този начин например основателят на микроблокинг платформата Twitter Джак Дорси продаде първия си туит за 2,9 млн. паунда на малайзиски бизнесмен, а артистът, известен като Beeple, продаде колаж от 5000 гиф-илюстрации за 69 млн. долара на търг.

Funko, която продава най-вече колекционерски пластмасови кукли на популярни личности под лиценз, съобщи, че планира да стартира продажбата на свои NFT стоки през юни. Всяка седмица ще се продава нов NFT на цени, започващи от 9,99 долара.

„Нашата стратегия е ясна – да увеличим NFT предложенията на пазара и така да допълним нашето портфолио от стоки, свързани с поп културата от телевизията, филмите, аниметата, видеоигрите, музиката и комиските“, коментира изпълнителният директор на Funko Брайън Мариоти.

 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ