Брентът падна под 70 долара за барел

Брентът падна под 70 долара за барел

Цените на петрола се понижиха в понеделник, удължавайки от миналата седмица на фона на поскъпването на щатския долар и опасенията от нови ограничителни мерки срещу разпространенеито на короанвируса в Азия и по-специално Китай, предаде Ройтерс.

Към 8:30 часа българско време сортът Брент поевтиня с 1,24 долара, или 1,75%, до 69,46 долара за барел, след като миналата седмица изтри 6% от стойността си. Това бе най-големият седмичен спад за бенчмарка от четири месеца.

Цената на американския лек суров петрол WTI се понижи с 1,29 долара, или 1,89%, до 69,46 долара за барел, след като в петък регистрира седмичен спад от 7% - най-големият от девет месеца.

„Опасенията относно потенциалната ерозия на търсенето на петрол в световен мащаб отново излязоха на преден план с нарастването на броя на заразените с Делта варианта на коронавируса“, коментира анализатора на RBC Гордън Рамзи.

Анализаторите от ANZ посочиха новите ограничения в Китай, който вторият по големина потребител на петрол в света, като основен фактор, като основният фактор за влошаващите се перспективи пред растежа на търсенето. В понеделник Китай отчете 125 нови случаи на COVID-19 спрямо 96 предходния ден.

„Макар че броят на заразените в Китай е нисък, той идва на фона на пика на летния сезон на пътуванията. Това засенчи признаците за силно търсене навсякъде другаде“, отбелязват от ANZ.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Изненадващ ход: Путин се е обявил за "нулево" обогатяване на уран от Иран
Приходите от мита в САЩ достигнаха нов рекорд за една фискална година
Реакции от Европа след обявените американски мита от 30%
Фицо: Словакия е готова да подкрепи новия кръг от санкции срещу Москва, ако няма да пострада от спирането на руския газ
Времето: Слънчево с температури до 37 градуса
Брюксел планира нов данък за големите компании, за да увеличи бюджета на ЕС
Как да подлъжете нервната си система да се успокои, когато сте стресирани на работа?
Как да превърнем големите бизнес моменти в траен импулс на марката?