Гърция купува военни кораби от Франция за 3 млрд. евро

Гърция купува военни кораби от Франция за 3 млрд. евро

Франция и Гърция сключиха споразумение за сътрудничество в областта на отбраната, което двете държави определиха като историческо.

Сделката е за близо 3 милиарда евро и с нея Гърция ще обнови военния си флот. Атина ще закупи три фрегати с възможност за четвърта, разкри източник от гръцко правителство. Първата фрегата се очаква да бъде доставена през 2025 г., а последната - през 2026 г.

"Това ще ни обвърже за десетилетия. Това отваря вратата за утрешната Европа, която е силна и автономна, способна да защитава своите интереси", коментира гръцкият премиер Кириакос Мицотакис. 

На въпрос дали тази сделка рискува да повиши напрежението в Източното Средиземноморие, френският президент Еманюел Макрон отговори, че споразумението не е насочено конкретно към държава, а към Гърция, тъй като външната граница на Европейския съюз трябва да бъде защитена.

В Споразумението присъства и клауза за взаимопомощ при отбрана в случай на нападение срещу една от двете държави на нейна територия. По този начин Гърция е защитена от заплахи, особено в Източното Средиземноморие. Гръцкият премиер обаче заяви, че няма намерение да влиза в оръжейна надпревара с Турция.

Споразумението, част от по-широк стратегически пакт за военно и отбранително сътрудничество, бе сключено, след като по-рано тази година Атина вече поръча около 24 изтребителя Rafale, произведени от Dassault, превръщайки се в първата страна от Европейския съюз, закупила изтребителя. 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Топ 5 бизнес книги, изисквани за прочит от Харвардския университет
Посланието на европейските лидери към Тръмп: Подкрепата за мира означава подкрепа за Украйна
Най-големият музикален фестивал в Румъния генерира 120 млн. евро приходи за общината организатор
Броят на новорегистрираните фирми в ЕС расте почти три пъти по-бързо от този на фалиралите
Времето: Жълт код за обилни валежи в 12 области в страната
Румен Драганов: Българският турист е все по-активен, но не винаги почива в хотелите
Минната общност отбеляза деня на миньора с акцент върху бъдещето на индустрията
Умният PR не е рекламен - той е целенасочен