Сделка посред нощ по пакета "Мобилност"
Водачите на тежкотоварни камиони ще могат да спят не повече от 45 часа в кабините, а през останалото време в хотел, който трябва да се плаща от работодателя. Шофьорът ще бъде задължен да се връща в страната, в която е регистрирано превозното средство, поне веднъж на 4 седмици, независимо къде се намира. Това гласи част от постигнатото тази нощ предварително споразумение по пакет „Мобилност“ между Европейската комисия, Европарламента и Съвета, информира БНР. Председателят на транспортната комисия в Европарламента Карима Дели, както и вносителят на част от промените евродепутатът Исмаил Ертуг са доволни от среднощната сделка. Според тях, новите правила ще предотвратят т. нар. социален дъмпинг и дейността на дружествата "пощенски кутии".
Според договорките, камионите и микробусите ще трябва да се оборудват с т.нар. „умни тахографи“, които да отчитат международните операции, първите - до 2025 г., а вторите - до 2026 г.
Камионите ще трябва да се връщат в държавата, в която е регистрирана фирмата, поне веднъж на 8 седмици.
Потвърдено е изключването на командироването на транспортните работници от общата директива за командироването.
„Въпреки натиска на много страни членки и техните представители в Европейския парламент, ние никога не сме се отказвали от каботажа и спечелихме тази битка“, коментира още Карима Дели.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.