ПАЗАРЪТ ЩЕ СТАВА ВСЕ ПО-ЦЕНОВО ОРИЕНТИРАН, ОНЛАЙН ПАЗАРУВАНЕТО ЩЕ РАСТЕ
Ангажиран, активен, надграждащ, променящ пазара – така си представят отговорния производител на бъдещето панелистите във втория годишен форум „Отговорни производители“, организиран от списание „Мениджър“. В последните минути от дискусията си, модерирана от Александър Христов, управляващ директор на „Параграф 42“, те обърнаха внимание и на това обединяваща идея ли е социалната отговорност към потребителите и как това се отразява на взаимоотношенията между конкурентите.
alexanderchristov.png
Александър Христов, управляващ директор на „Параграф 42“
Социалната отговорност вече се е утвърдила като редовна практика на брандовете, отбеляза Иван Чернев, главен изпълнителен директор на Kaufland България.
„Всеки работодател има някаква социална отговорност и тя започва най-елементарно от неговите служители – от отношението, от инвестициите, от заплатите, от осигуряването, от данъците... Особено в такава криза, една от основните теми, разбира се, е да си запазим служителите здрави, защото ако имаш COVID случай в производство или в магазин, ти рискуваш едно затваряне, ти рискуваш да заразиш останалите служители“, поясни той. Една от стъпките за стимулиране на служителите, която мениджмънтът на Кауфланд е предприел от началото на пандемията, е увеличаването на заплатите им.
ivancherne.png
Иван Чернев, главен изпълнителен директор на Kaufland България
С коментар по темата се включи и Яна Иванова, главен изпълнителен директор на сдружение „Храни и напитки България“. По нейно мнение най-голямата социална отговорност за хранително-вкусовата промишленост по време на извънредната ситуация е, че заетите в нея компании не са допуснали липса на продукти на пазара.
„В България ние сме свикнали под социална ангажираност да имаме предвид кампанийността главно по Коледа и тя е насочена към социално слаби... За нашите компании социалната отговорност е едно много по-широко понятие. Тя започва от отговорността към служителите, отговорността към веригите на доставка, държим да не са произведени в държави, в които примерно използват робски труд“, коментира тя и добави, че КСО е важно понятие, тъй като е тясно свързано с потребителя и е в основата на отговорния бизнес. Яна Иванова сподели наблюденията си, че по време на кризата са били организирани широки дарителски кампании. „Мисля, че с общи усилия поне ще напратим така, че да не се задълбочат проблемите“, заяви тя.
yanaivanova.png
Яна Иванова, главен изпълнителен директор на сдружение „Храни и напитки България“
„Социалната отговорност не е задължително свързана с благотворителност... Тя е откриване, запазване на работни места, устойчиви работни места, създаване на продукти с високо качество, запазване и развитие на брандове, които да печелят доверието на потребителя и да гарантират неговата здравословна сигурност“, коментира Мариана Кукушева, председателка на УС на Националния браншови съюз на хлебарите и сладкарите (НБСХС). Според нея социалната отговорност също може да повиши потребителското търсене на даден продукт, а оттам и растежа на компанията.
„Социална отговорност е да имаш отговорна комуникация с крайния потребител, да можеш да реагираш тогава, когато има недоволни, да можеш да обясниш откъде се е родил проблемът. Социална отговорност е да поставиш горещите проблеми на масата пред изпълнителната и законодателната власт и да търсиш решение непрекъснато... За тази социална отговорност е дошло време да се говори в нашето общество“, добави Кукушева. „Отговорните производители знаят, че утре започва от днес... Не е лесно да останеш на пазара през всичките тези години и не просто да останеш, а да се развиваш и пазарът да се развива заедно и заради теб“, каза още тя.
milenakukusheva.png
Мариана Кукушева, председател на УС на Националния браншови съюз на хлебарите и сладкарите
Според Стоилко Апостолов, управител на Фондация „БИОСЕЛЕНА“, все повече фирми в България осъзнават значението на социалната отговорност и я имплементират в работата си. „За мен е важно, ако един човек, който работи в един голям магазин например, да може да получава достатъчно не само като заплата, но да може да си купи всичко, което се продава в този магазин“, смята той. „Този, който определя кой е добър и кой е отговорен, е клиентът“, сподели още Апостолов.
Той наблегна на темата за екологията и подчерта опасенията си, че поради страха от коронакризата се е увеличило използването на еднократни опаковки, с цел по-голяма сигурност. По неговите думи този проблем обаче не се комуникира достатъчно от държавата и бизнеса в момента.
apostolov.png
Стоилко Апостолов, управител на Фондация „БИОСЕЛЕНА"
Ключови думи
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.