ПАЗАРЪТ ЩЕ СТАВА ВСЕ ПО-ЦЕНОВО ОРИЕНТИРАН, ОНЛАЙН ПАЗАРУВАНЕТО ЩЕ РАСТЕ

ПАЗАРЪТ ЩЕ СТАВА ВСЕ ПО-ЦЕНОВО ОРИЕНТИРАН, ОНЛАЙН ПАЗАРУВАНЕТО ЩЕ РАСТЕ

Ангажиран, активен, надграждащ, променящ пазара – така си представят отговорния производител на бъдещето панелистите във втория годишен форум „Отговорни производители“, организиран от списание „Мениджър“. В последните минути от дискусията си, модерирана от Александър Христов, управляващ директор на „Параграф 42“, те обърнаха внимание и на това обединяваща идея ли е социалната отговорност към потребителите и как това се отразява на взаимоотношенията между конкурентите.

alexanderchristov.png

Александър Христов, управляващ директор на „Параграф 42“

Социалната отговорност вече се е утвърдила като редовна практика на брандовете, отбеляза Иван Чернев, главен изпълнителен директор на Kaufland България.

„Всеки работодател има някаква социална отговорност и тя започва най-елементарно от неговите служители – от отношението, от инвестициите, от заплатите, от осигуряването, от данъците... Особено в такава криза, една от основните теми, разбира се, е да си запазим служителите здрави, защото ако имаш COVID случай в производство или в магазин, ти рискуваш едно затваряне, ти рискуваш да заразиш останалите служители“, поясни той. Една от стъпките за стимулиране на служителите, която мениджмънтът на Кауфланд е предприел от началото на пандемията, е увеличаването на заплатите им.

ivancherne.png

Иван Чернев, главен изпълнителен директор на Kaufland България

С коментар по темата се включи и Яна Иванова, главен изпълнителен директор на сдружение „Храни и напитки България“. По нейно мнение най-голямата социална отговорност за хранително-вкусовата промишленост по време на извънредната ситуация е, че заетите в нея компании не са допуснали липса на продукти на пазара.

„В България ние сме свикнали под социална ангажираност да имаме предвид кампанийността главно по Коледа и тя е насочена към социално слаби... За нашите компании социалната отговорност е едно много по-широко понятие. Тя започва от отговорността към служителите, отговорността към веригите на доставка, държим да не са произведени в държави, в които примерно използват робски труд“, коментира тя и добави, че КСО е важно понятие, тъй като е тясно свързано с потребителя и е в основата на отговорния бизнес. Яна Иванова сподели наблюденията си, че по време на кризата са били организирани широки дарителски кампании. „Мисля, че с общи усилия поне ще напратим така, че да не се задълбочат проблемите“, заяви тя.

yanaivanova.png

Яна Иванова, главен изпълнителен директор на сдружение „Храни и напитки България“

„Социалната отговорност не е задължително свързана с благотворителност... Тя е откриване, запазване на работни места, устойчиви работни места, създаване на продукти с високо качество, запазване и развитие на брандове, които да печелят доверието на потребителя и да гарантират неговата здравословна сигурност“, коментира Мариана Кукушева, председателка на УС на Националния браншови съюз на хлебарите и сладкарите (НБСХС). Според нея социалната отговорност също може да повиши потребителското търсене на даден продукт, а оттам и растежа на компанията.

„Социална отговорност е да имаш отговорна комуникация с крайния потребител, да можеш да реагираш тогава, когато има недоволни, да можеш да обясниш откъде се е родил проблемът. Социална отговорност е да поставиш горещите проблеми на масата пред изпълнителната и законодателната власт и да търсиш решение непрекъснато... За тази социална отговорност е дошло време да се говори в нашето общество“, добави Кукушева. „Отговорните производители знаят, че утре започва от днес... Не е лесно да останеш на пазара през всичките тези години и не просто да останеш, а да се развиваш и пазарът да се развива заедно и заради теб“, каза още тя.

milenakukusheva.png

Мариана Кукушева, председател на УС на Националния браншови съюз на хлебарите и сладкарите

Според Стоилко Апостолов, управител на Фондация „БИОСЕЛЕНА“, все повече фирми в България осъзнават значението на социалната отговорност и я имплементират в работата си. „За мен е важно, ако един човек, който работи в един голям магазин например, да може да получава достатъчно не само като заплата, но да може да си купи всичко, което се продава в този магазин“, смята той. „Този, който определя кой е добър и кой е отговорен, е клиентът“, сподели още Апостолов.

Той наблегна на темата за екологията и подчерта опасенията си, че поради страха от коронакризата се е увеличило използването на еднократни опаковки, с цел по-голяма сигурност. По неговите думи този проблем обаче не се комуникира достатъчно от държавата и бизнеса в момента.

apostolov.png

Стоилко Апостолов, управител на Фондация „БИОСЕЛЕНА"

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Имейлът не е мъртъв — но вашата стратегия може би е. Ето как да я съживите
Япония вдигна изтребители, след като руски стратегически бомбардировачи прелетяха над Японско море
На фокус следващите седем дни: Избори в Аржентина, отчети от „Великолепната седморка" и заседания на Фед и ЕЦБ
Как успешните лидери се изправят на крака след провал
На днешната дата, 25 октомври. Рождениците днес
Канцлерът Мерц очаква САЩ да освободят германското подразделение на „Роснефт“ от санкции
Цитат на деня
Орбан: Унгария работи върху начин за заобикаляне на американските санкции срещу руските петролни компании