Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Алианц Банк с иновативна система за клиентско обслужване
Доверието на клиентите се печели с добро партньорство всеки ден, казва Христина Марценкова, изпълнителен директор на Алианц Банк България
- Госпожо Марценкова, какви са най-новите тенденции за клиентско обслужване в банковия сектор?
- Съвременният клиент е все по-информиран, изисква персонално отношение, използва дигитални решения непрекъснато и навсякъде в своето всекидневие. Той не търси един или друг банков продукт, той търси прецизност, бързина, мобилни решения, дистанционен достъп, очаква моментална обратна връзка, изисква пълна сигурност. Неговото доверие се печели не на база на дългогодишни взаимоотношения с една институция, а на добро партньорство всеки ден. В синхрон с тези съвременни изисквания от август 2018 г. Алианц Банк България разполага с напълно внедрена и оперативно функционираща иновативна система за обслужване на клиентите Flex Cube 12.3.
- Какви са основните цели на тази иновация?
- Целите на новата ни ИТ платформа са оптимизация на процесите в нашата институция, намаляване времето за обслужване, предоставяне на индивидуални банкови продукти и услуги според потребностите на всеки отделен клиент, както и допълнителна защита и сигурност при съхраняването и обработването на информация. За нас е приоритет да улесняваме максимално наглед трудноразбираемите и сложно структурирани банкови процеси. Правим това, като внедряваме иновации, съкращаваме процеси и комуникираме активно с нашите клиенти на всеки етап от вземането на решение, усвояването на средства, погасяването на задължение, инвестиция.
- Колко време ви отне разработването и внедряването на системата?
- Новата ключова за Алианц Банк система бе въведена поетапно и последователно през последната година и половина и гарантира ново, по-добро ниво както на традиционното, така и на модерното дигитално обслужване с фокус към бързината, качеството и индивидуалния подход при предоставянето на финансови решения. Тя е основна стъпка в активната ни работа за улесняване на процесите, ефективност при вземането на решения, автоматизация на основни процедури и постигане на висока клиентска удовлетвореност. На практика поставихме основата, на която да градим по-нататъшната дигитализация на банката. Горди сме с въвеждането на новата система за обслужване, която ще направи работата на екипа ни по-ефективна, а комуникацията с нашите клиенти - още по-успешна.
- Какви възможности предоставя новата система?
- Едно от основните предимства на платформата е т.нар. relationship banking, или възможността за индивидуално обслужване, анализ и визуализиране на информация, позволяваща вземането на бизнес решения в реално време чрез предоставяне на пълната информация за клиента: ползвани продукти, налични задължения и просрочия, както и нови продукти, подходящи за даден клиент. Има бюлетин, който непрекъснато показва важна информация за всички служители или определени групи, съобщения за промени в продукти, процеси, политики, оферти, лихви. Стандартна функционалност са револвиращите кредити, калкулатор за кредити с равни погасителни вноски и за частично погасяване на кредити, както и възможност за лесно преструктуриране и промяна на параметри на кредитен договор. Новата функционалност предвижда възможността за дефиниране на лихви по кредити, които са обезпечени с депозити, спрямо договорения лихвен процент по депозита. При всяка промяна на лихвата по депозита може да се зададе автоматична промяна на лихвения процент по кредита.
- Къде концентрирате усилията си оттук нататък и какво според вас е бъдещето на банковото обслужване?
- Дигитализацията на банковите услуги е неизменен процес, на който Алианц Банк отделя сериозно внимание. В България развитието на клоновата мрежа в посока иновации, зони за самообслужване и разгръщане потенциала на дистанционния достъп до банкови услуги са приоритет за нашата институция. Улесняването и ускоряването на процесите е друг стълб в дългосрочната стратегия на Алианц, който в пълна степен се обуславя от изискванията на пазара и на съвременния активен потребител на банкови продукти и услуги.
Интервюто е публикувано в сп. "Мениджър"
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.