Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Брюксел обмисля градски такси за дизеловите коли в ЕС
Европейската комисарка по транспорта Виолета Булц се обяви за въвеждането на диференцирани градски такси за дизеловите коли в Европа, вместо за забрани за движението им.
Предложението е отговор на решението на градските власти да забранят дизеловите коли в Щутгарт и Дюселдорф, потвърдено от германския административен съд.
Забраната е крайност, коментира Булц в интервю за регионален германски всекидневник, цитирано от Франс прес.
Комисарката очаква да види как федералното правителство ще реагира на съдебното решение и призова Германия да се възползва от дебатите и да ги пренесе на европейско равнище за приемането на общи мерки.
Федералният административен съд потвърди в края на февруари непопулярната мярка на Щутгарт и Дюселдорф, наложена заради замърсяването на въздуха. Решението на съда отвори пътя и на други градове да въведат забрани или ограничения. Хамбург ще вземе решение до края на април.
Германското правителството от своя страна не иска да оказва натиск върху автомобилните производители и собствениците на стари дизелови коли да ги модифицират. Въздържа се да заеме позиция и за въвеждането на „синя винетка“ – национален механизъм, с който да улесни контрола в градовете със забрани.
Миналата година предложихме европейска система за електронно плащане, която ще позволи диференцирано и гъвкаво заплащане, казва еврокомисарката в интервюто. По думите й чрез този механизъм за колите, които не замърсяват, няма да се плаща, а най-замърсяващите ще бъдат принудени да плащат, ако искат да се движат.
През октомври кметицата на Париж Ан Идалго отхвърли идеята за „градска такса“ и подкрепи въвеждането на винетка. В Лондон, един от най-замърсените европейски градове, някои от шофьорите плащат допълнителен градски данък от 2005 г. Германия, Франция и Великобритания са сред 9-те европейски членки с най-мръсен въздух.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.