Харви: Загиналите са 44, стотици хиляди са евакуирани

Харви: Загиналите са 44, стотици хиляди са евакуирани

Евакуацията на жертвите на урагана Харви в Тексас продължава, а броят на загиналите в наводненията достигна 44 души, съобщи Ройтерс. 19 души се смятат за изчезнали. Над 1 млн. са напуснали жилищата си. Над 100 000 домове са пострадали.

Президентът Доналд Тръмп предложи да се отблокират средства за първи транш помощи за пострадалите от бедствието.

Полицаи и военни спасиха с хеликоптери и камиони вчера хиляди хора, хванати във водния капан.

Близо 779 000 жители на Тексас са получили нареждане да се евакуират, докато още 990 000 са напуснали домовете си по собствена инициатива по данни на департамента за национална сигурност.

Харви връхлетя тексаските брегове точно преди седмица и бе определен като най-мощния ураган през последния половин век. Постепенно отслабна до тропическа буря, която бавно пресече щата и се насочи към Луизиана.

В Хюстън спасителите проверяват къща по къща в търсене на оцелели и тела на изчезнали.

Агенция Асошиейтед прес съобщи, че Тръмп ще поиска от Конгреса да отпусне първа финансова помощ от 5,9 млрд. долара за овладяване на щетите.

Междувременно метеоролозите съобщиха, че нов ураган застрашава югоизточната част на САЩ и островите в Карибско море. Стихията „Ирма“ е от трета степен по 5-степенната скала и приближава с ветрове със скорост от 185 км/ч.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Топ 5 бизнес книги, изисквани за прочит от Харвардския университет
Посланието на европейските лидери към Тръмп: Подкрепата за мира означава подкрепа за Украйна
Най-големият музикален фестивал в Румъния генерира 120 млн. евро приходи за общината организатор
Броят на новорегистрираните фирми в ЕС расте почти три пъти по-бързо от този на фалиралите
Времето: Жълт код за обилни валежи в 12 области в страната
Румен Драганов: Българският турист е все по-активен, но не винаги почива в хотелите
Минната общност отбеляза деня на миньора с акцент върху бъдещето на индустрията
Умният PR не е рекламен - той е целенасочен