Говорят финалистите в конкурса Мениджър на годината 2018
Ако можете да опишете с една дума чувството да сте сред финалистите в конкурса "Мениджър на годината 2018", коя ще е тя?
- „Удовлетворение” – тя описва усещането, че вложените труд и усилия не са били напразни и не са останали незабелязани. Това да съм сред финалистите на „Мениджър на годината 2018“ е признание не само за мен, но и за моя екип и всички хора, които работят за А1.
За моите три години в компанията извървяхме дълъг и нелек път на трансформация с всичките 4 000 служители. Промените не винаги са лесни, но вярвам, че без тях нямаме шанс, особено в динамиката на дигиталното време. Затова тази награда е толкова „сладка“ – тя показва на мен и моя екип, че клиентите, акционерите и обществеността са забелязали и оценили нашия труд и усилия като успешни.
- Каква беше за компанията, която управлявате, изминаващата 2018 г.? Най-важното, което постигнахте?
- През 2018-а година моята компания измина път, който много други извървяват за десетилетия. Най-важното – ребрандирахме се успешно – след 23 години на пазара Мтел стана А1. Когато говоря за ребрандирането, не визирам единствено смяната на името – тя е само визуалната част от промяната, която осъществихме. Освен нея ние се променихме и като организация, и успяхме да поставим клиента в центъра на всичко, което правим. Вярвам, че това вече се забелязва от потребителите и ще ни помогне да постигаме още по-големи успехи в бъдеще.
През 2018-а за втора поредна година продължихме да отчитаме и положителни финансови резултати, като по този начин променихме тенденцията в представянето на компанията. Обогатихме портфолиото си от услуги, като стартирахме собствена музикална платформа, финансови услуги и пуснахме на пазара наша марка смартфон – А1 Smart N9. Съвсем наскоро дадохме начало и на още един спортен канал MAX Sport 3, който е резултат от това, че спечелихме правата за излъчването на УЕФА Шампионска лига, испанската La Liga и италианската Серия А. Отправихме поглед напред с първите у нас демонстрации на бъдещата 5G технология и на потенциала на умните градове с помощта на Narrowband IoT технология. Стъпихме стабилно на пазара на интегрирани ICT и cloud-базирани решения за големи корпоративни клиенти.
Всички тези решителни стъпки промениха и очакванията към нас. Клиентите винаги са гледали на нас като на технологичен лидер, но това усещане днес е по-силно от всякога. Добре осъзнаваме това и знаем, че когато сме вдигнали толкова високо летвата, няма място за отстъпление. Не спираме да се развиваме и да работим за дигитализацията на българския бизнес, а и на обществото като цяло, и гледаме на себе си не просто като доставчик на дигитални услуги, а като на компания, която носи по-добър начин на живот.
- Как карате всички хора от компанията да се чувстват част от успеха? Как поддържате енергията за нови победи?
- Всички постижения през тази година са плод на труда и усилията на хората, които са част от А1. Щастлив съм, че мисленето на нашите служители еволюира в позитивна посока – научиха се да поемат повече лична отговорност, да бъдат по-смели в действията си, дори и това да крие риск от грешки, да предлагат повече от това, което са обещали.
Всичко това се случи естествено с новия бранд А1 – нова корпоративна култура, нов начин на работа, нови отговорности. Хората се чувстват част от успеха, когато им се делегира отговорност и свобода да вземат решения. Звучи хубаво, но първо – не всеки е готов да се довери на хората си и второ – не всеки, който е получил доверие, е готов да понесе тежестта на отговорността. Е, аз съм щастлив, че в А1 все повече хора го правят – осъзнават важността на всяка крачка, на всяко усилие, на това, че имат шанса да бъдат истински полезни. Това е процес, който коства много на всички, но си струва и това отново ме връща към думата „удовлетворение”.
- Какво мислите, че в момента можем да направим за България, така че да стане по-добро място за живот и бизнес?
- Ще започна с бизнеса, защото конкурсът на „Мениджър“ е за успешни компании и техните лидери. Азбучна истина е, че бизнесът се нуждае от спокойна политическа обстановка, стабилна и предвидима правна рамка, точни и прозрачни правила за работа. За нас като силно регулирана индустрия е особено важно да имаме ясни регулации, които обаче не само ни задължават, но и защитават от пиратството на съдържание, което продължава да се шири в България.
А за да бъде България по-добро място за живот смятам, че всички трябва да искаме повече от себе си, да ценим това, което получаваме от другите, да бъдем коректни в отношенията си с хората – искрени, честни и отговорни; да не спираме да учим и да се развиваме, защото в дигиталния свят, в който живеем, няма място за главозамайване; да не спираме да опитваме нови и нови неща дори и с риск да сгрешим, защото всеки провал е в основата на бъдещия успех.
И последно, но най-важно – да поискаме всичко това от себе си, а не да очакваме някой друг да го свърши вместо нас.
За своя фаворит в конкурса Мениджър на годината 2018 може да гласувате на сайта на bTV.
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.