Промененият Холивуд

Промененият Холивуд

Близкото бъдеще на киноиндустрията носи интересни нови възможности за зрителите. Как ще гледаме филми?

Трудната и пълна с изпитания минала година, бе “стрес тест” за много индустрии, включително за филмовата. Кината бяха затворени, Холивуд бе в ступор, а филмовите професионалисти бяха без работа. Появиха се мрачни заглавия като “Това ли е краят на кината/Холивуд?”. Големите печеливши в тази ситуация бяха стрийминг компаниите, които отбелязаха огромен ръст в броя на абонатите.

През миналата година Netflix добави рекордните 37 млн. нови абоната. Медийните конгломерати около старите холивудски студия Warner, Disney, Universal и Paramount заложиха на своите стрийминг платформи, съответно HBO Max, Disney+, Peacock и Paramount+. Тук трябва да добавим и Hulu, която също е собственост на Disney. 2020 г. ускори тези процеси с години, защото много хора в цял свят се пристрастиха към всекидневната си доза филми и сериали.

В резултат старият модел за разпространение на филми тихо потъна под вълните на историята. Както казва сценаристът и продуцент Алекс Кърцман пред Bloomberg: „Филмовият бизнес, в който израснах, на практика приключи. И не съм сигурен, че това е нещо лошо.” Кои ще са някои от ключовите промени, които можем да очакваме през следващите години? Какво означават те за всички нас, които обичаме киното? 

Цялата статия можете да прочетете новия брой на сп. "Мениджър", който е на пазара

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Премиерът: Не е време за избори
Кристиано Роналдо е най-високо платеният футболист в света
Лидерите на ЕС искат бързи действия за отключване на замразени руски активи за финансиране на Украйна
АПИ опитва да приключи всички ремонти по магистралите до края на месеца
Краят на октомври наближава, а Бюджет 2026 все още го няма. Лакомство или пакост?
Ключовите двигатели на икономическия растеж в България и Югоизточна Европа
Понижения на борсите в Европа на фона на загубите в банковия сектор*
Защо автоматизацията с чатботове е ключът към успеха на вашия бизнес: Преглед на възможностите и ролята на AI-Masters агенцията