36,5% от българските домакинствата нямат достъп до интернет

36,5% от българските домакинствата нямат достъп до интернет

Въпреки динамичното развитие на информационните технологии в България, 36,5 на сто от домакинствата у нас все още нямат достъп до интернет в домовете си. Това сочат резултатите от изследване на Националния статистически институт от тази година за използването на информационно-комуникационни технологии в страната. Близо половината от хората без интернет, (49,5 на сто) посочват като основна причина липсата на знания и умения за работа с интернет, 42,5 на сто смятат, че нямат нужда от него (не е полезен, интересен и др.), а според 32,1 на сто от домакинствата оборудването е скъпо.

Съответно, 63,5 на сто от домакинствата в България имат достъп до интернет в домовете си, като е отбелязан ръст от 4,4 процентни пункта спрямо предходната година. 62,8 на сто от домакинствата са с осигурена бърза и надеждна широколентова връзка, която освен фиксирана кабелна връзка включва и интернет връзка чрез мрежата на мобилните телефонни оператори.

Ето и още данни от актуалното годишно изследване:

- С най-висок относителен дял на домакинствата с достъп до интернет е Североизточният район (67,3 на сто). След него се нареждат Югозападният и Южният централен район - по 64,9 на сто. От средната стойност за страната изостават домакинствата от Северозападния район, където с достъп до интернет са 58,6 на сто от домакинствата.

- 58,1 на сто от населението на възраст между 16 и 74 навършени години използва интернет всеки ден или поне веднъж седмично. Запазва се тенденцията на растеж в регулярното използване на интернет, като в сравнение с предходната година е отбелязан ръст от 3,5 процентни пункта.

- Най-активни потребители на интернет са младежите на възраст между 16 и 24 години, като 87,2 на сто от тях използват интернет всеки ден или поне веднъж седмично.

- Най-предпочитаното устройство за достъп до интернет в домашни условия е мобилният телефон, използван от 70,4 на сто от активните потребители на интернет.

- 18,4 на сто от хората използват глобалната мрежа за взаимодействие с органите на държавната администрация. При използването на предлаганите онлайн услуги от публичната администрация жените са по-активни от мъжете - съответно 19,5 и 17,3 на сто.

- Делът на хората, които пазаруват онлайн за лични цели, достига 16,6 на сто. Жените са били по-активни в онлайн пазаруването от мъжете - съответно 17,1 и 16,1 на сто. Най-често онлайн се купуват дрехи и спортни стоки, като 77,2 на сто от пазарувалите по интернет са купили такива артикули.

- Половината (50,1 на сто) от потребителите на интернет предоставят някакъв вид лична информация в глобалната мрежа. Най-често това са данни за контакт (напр. домашен адрес, телефонен номер, е-поща) – 40,2 на сто, като хората с основно или по-ниско образование са по-малко склонни да дават лична информация в интернет (28,6 на сто).

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Бойко Борисов: Бюджет 2026 ще бъде оттеглен и преработен
The Wall Street Journal: Германия има 1200 страници таен план за война с Русия
На фона на скандали и протести: Бюджетите на ДОО и Здравната каса минаха през комисия в НС
Стрелба близо до Белия дом, двама военнослужещи от Националната гвардия са в критично състояние
Премиерът за оттегления бюджет: Имаме достатъчно време през декември
Ако нямате сериозен провал зад гърба си, не сте готови да водите
Китай предупреждава за рискове от ядрен конфликт, след като Тръмп нареди провеждането на ядрени опити
Мерц: Путин няма как да излезе успешно от войната в Украйна