Бизнес организации с публичен коментар за измерването на ТВ аудиторията

Бизнес организации с публичен коментар за измерването на ТВ аудиторията

Достоверността на пийпълметрията не е вътрешна за рекламния пазар тема, а изискване за прозрачност на средата, според асоциацията на големите търговски вериги

 Получаването на коректни и безпристрастни данни за зрителските предпочитания е сред ключовите условия за реална конкуренция между телевизиите, важен гарант за тяхната независимост и съществен фактор за прозрачност на медийната и обществена среда. Това се посочва в позиция на Сдружението за модерна търговия по повод системата за пийпълметрия, чиито данни са ориентир за рекламодателите.

„След дълъг период, в който медии, рекламодатели и агенции работиха с два източника на  пийпълметрични данни, от няколко месеца рекламната индустрия разчита на един доставчик. За съжаление, това не сложи край на съмненията в обективността на измерванията, нито на споровете по темата, които през последните месеци се задълбочиха. Като обединение на големи рекламодатели, чиито усилия са насочени към подобряване на условията за бизнес в България, приемаме достоверността на пийпълметричните данни не като вътрешна за рекламния пазар тема, а като важно изискване за прозрачност на средата“, казват от организацията, която обединява някои от водещите рекламодатели на пазара, като Billa, Kaufland, Lidl и други.

Като логична следваща стъпка те виждат провеждането на мащабна дискусия с участието на телевизионни оператори, рекламодатели, комуникационни агенции.

По-рано тази година bTV Media Group инициира дискусия по темата, като през август пусна Становище към индустрията с конкретни предложения.

Американската търговска камара в България също излезе с коментар по конкретните предложения на bTV.

„Намираме за положителна и целесъобразна предложената инициатива за създаване на Комитет на индустрията (JIC), който да разработи механизъм за избор на доставчик на система за измерване на аудиторията с пълен обхват, както и да се осигури достоверност на данните с регулярни проверки“, се казва в позицията на камарата.

Сред препоръките е при структурирането на нова система за измерване на аудиторията да се използват най-добрите международни практики и да се вземат предвид и очакванията на ползвателите на данните – рекламодателите.

Цялата позиция вижте тук >>.

 

 

 

 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Данъчен проблем: Шефът на Ferrari ще полага една година общественополезен труд
Имение с отстъпка: Свалят 25 млн. долара от цената на бившия дом на Рики Мартин
Световните петролни компании съкращават работни места поради ниските цени на "черното злато"
На днешната дата, 10 септември. Рождениците днес
Велосипедист покорява планините в това поразително видео
Goldman Sachs ще управлява пенсионни активи на Shell за 40 милиарда долара
Жива акула на повече от 5 века откриха край Гренландия
"Хитачи" открива нов завод за железопътни вагони на стойност 100 милиона долара близо до Вашингтон