Бум на жалби за провалени ваканции беляза лято 2020

Бум на жалби за провалени ваканции беляза лято 2020

Бум на жалби за провалени ваканции беляза лято 2020

Лято 2020 е белязано от много отменени или отложени почивки и пътувания, а това се отразява на броя на потребителските жалби и сигнали, свързани с неосъществени ваканции. За последните 6 месеца близо 40 на сто от жалбите и сигналите в Европейския потребителски център у нас са такива за провалени ваканции зад граница и отменени полети, казва директорът на центъра Соня Спасова пред БНР

„Тенденцията се запазва. Все още хората не пътуват или пък не са им върнати парите за отложени полети, отменени полети от страна на авиокомпаниите“, уточни Спасова за предаването „Чуй лятото“.

В голяма част от случаите потребителите настояват да им се възстановят парите. Авиокомпаниите са затрупани с жалби и тяхната обработка се забавя, отчитат от Европейския потребителски център в България. При някои от авиокомпаниите има забавяния от порядъка на месеци, независимо че в законодателството е предвиден срок от 7 дни. 

Другият тип доминиращи жалби, чийто брой надхвърля този от предишни години, е за отпаднали почивки. „Хората са си резервирали, да кажем, седмица в Париж или в Рим. Всичко зависи от вида на резервацията. Има резервации, които за съжаление са най-често използваните – без право на безплатна отмяна. В този случай потребителят няма право да получи парите си обратно. С помощта на нашата мрежа обаче ние се опитваме да водим преговори с търговците, с хотелите, с местата за настаняване и в голяма част от случаите успяваме да постигнем вид компромис“, отбелязва Соня Спасова.

За Европейския потребителски център у нас август тематично е бил посветен на темата за фалшивите стоки.

„Хората поръчват стоки, които се надяват да бъдат качествени, приятни за ползване, удобни за носене, ако са обувки или дрехи. Впоследствие получават фалшиви стоки, които носят разочарование. Последните сигнали, които получаваме, са свързани с недостатъчно качествена козметика – било то парфюми, било кремове“, пояснява Спасова.

И съветва, когато поръчваме стока, да видим предварително дали имаме контакт с търговеца, за да се оплачем, ако възникне проблем. Освен това, да обърне внимание и на самия сайт, дали има отзиви от други потребители и дали изглежда професионално направен. На цената също трябва да се обърне внимание на цената, казва тя. „Ако един парфюм на страницата на официалния производители или дистрибутор струва 100 евро, ако го намерим за 10 или 20 евро, няма как да очакваме, че ще бъде със същото качество, същата миризма, същата трайност“, добавя Спасова. 

Относно концертните събития, отменени или отложени заради пандемията, важат различни правила и разпоредби в различните държави на провеждане на културните прояви, уточнява Соня Спасова. И добавя, че помощта, предоставяна от Европейския потребителски център у нас, е безплатна. 

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ