До края на юли пускат отсечката от АМ "Тракия" край Чирпан

До края на юли отсечката между Чирпан и Стара Загора на АМ "Тракия" ще бъде готова и пусната. Това заяви в ефира на БНТ председателят на Агенция "Пътна инфраструктура" Апостол Минчев.
"Проблемите са няколко. На първо място организационни въпроси, касаещи фирмите подизпълнители, на второ място - имаше от една от фирмите некачествено изпълнение, дължащо се на неспазване на технологии, на несъгласувани с нас материали. И на трето място, затрудненията, идващи от временни метеорологични условия", обясни шефът на АПИ.
Днес или утре ще започне изгребването на настилката и след това ще бъде положена нова за сметка на изпълнителите. Ремонтът ще струва около 90 милиона. Гаранцията за тези ремонти е 2 години.
Шефът на АПИ коментира и ситуацията на магистрала "Хемус". За тунел "Витиня" той заяви, че проблемът се касае като се започне от самото изграждане и се мине през поддръжката. "Изграждането е било при доста занижени критерии и изисквания. Поддръжката в продължение на години или не я е имало, или е била много козметична. И сега изведнъж се оказваме с тунели, които са в лошо състояние. От конструктивна гледна точка към момента няма притеснения, но тунелите непрекъснато ще изискват постоянни грижи", каза Минчев.
"В рамките на тази ин хаус поръчка, която е осъществена в последните години за строителството на АМ "Хемус", има много неща, които са смущаващи", обясни шефът на АПИ и добави, че по проекта, по който би трябвало да се изгражда магистрала "Хемус", приет преди 2 години, четирите мостови съоръжения и един тунел е трябвало да бъдат направени по един начин.
В началото на тази година след постъпки от страна на "Автомагистрали" ЕАД е започнала техническа кампания, завършила с два етиса в Агенция "Пътища", на които етиси е приета корекция на тези четири съоръжения и на този тунел, като тази техническа корекция е много сериозна, технически много смущаваща. Накратко - промемена е външната конструкция на съоръженията и тунелът, който е бил предвиден по проект, е превърнат в траншеен изкоп. Трябва да се възложи техническа експертиза за това дали тази промяна е разумна или не е, поясни Минчев.
По думите му, средствата, които се заделят за пътища - ремонти и ново строителство, са крайно недостатъчни - смята Минчев. По думите му това, което се заделя за пътища в последните 15 години, е в пъти по-малко от необходимите средства.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Около 50 европейски лидери се събират за разговори за войната в Украйна и икономиката
Свят |Белият дом замрази 26 милиарда долара за щатите, управлявани от Демократическата партия
Политика |Швейцарските шоколадови бонбони ще поевтинеят в Индия след ново търговско споразумение
Бизнес |Времето: Силен вятър с дъжд, а в планините и от сняг, носи захлаждане
България |Цитат на деня
Цитат на деня |Лондон изпадна от Топ 20 на световните пазари за първично публично предлагане
Финанси |На днешната дата, 2 октомври. Рождениците днес
На днешната дата |Учени за първи път създават ембриони от ДНК на човешка кожа
Наука и Здраве |Цитат на деня
Цитат на деня |Нови директиви пред генералите: Военни сили за бързо реагиране ще потушават граждански безредици в САЩ
Свят |ДСБ предлагат паркоместата в сградите да получат отделна имотна партида
Политика |Времето: Силен вятър с дъжд, а в планините и от сняг, носи захлаждане
България |Планината на седемте цвята: Перуанската звезда на Instagram
Любопитно |ADVERTORIAL

Официално отвори врати AYA Estate Vineyards – първата в България и региона винарна и галерия за съвременно изкуство

Vivacom с три отличия от престижния конкурс Forbes HR & Employer Branding Awards 2025

Коментари
Няма въведени кометари.