До края на юли пускат отсечката от АМ "Тракия" край Чирпан

До края на юли пускат отсечката от АМ Тракия край Чирпан

До края на юли пускат отсечката от АМ "Тракия" край Чирпан

До края на юли отсечката между Чирпан и Стара Загора на АМ "Тракия" ще бъде готова и пусната. Това заяви в ефира на БНТ председателят на Агенция "Пътна инфраструктура" Апостол Минчев. 

"Проблемите са няколко. На първо място организационни въпроси, касаещи фирмите подизпълнители, на второ място - имаше от една от фирмите некачествено изпълнение, дължащо се на неспазване на технологии, на несъгласувани с нас материали. И на трето място, затрудненията, идващи от временни метеорологични условия", обясни шефът на АПИ.

Днес или утре ще започне изгребването на настилката и след това ще бъде положена нова за сметка на изпълнителите. Ремонтът ще струва около 90 милиона. Гаранцията за тези ремонти е 2 години. 

Шефът на АПИ коментира и ситуацията на магистрала "Хемус". За тунел "Витиня" той заяви, че проблемът се касае като се започне от самото изграждане и се мине през поддръжката. "Изграждането е било при доста занижени критерии и изисквания. Поддръжката в продължение на години или не я е имало, или е била много козметична. И сега изведнъж се оказваме с тунели, които са в лошо състояние. От конструктивна гледна точка към момента няма притеснения, но тунелите непрекъснато ще изискват постоянни грижи", каза Минчев.

"В рамките на тази ин хаус поръчка, която е осъществена в последните години за строителството на АМ "Хемус", има много неща, които са смущаващи", обясни шефът на АПИ и добави, че по проекта, по който би трябвало да се изгражда магистрала "Хемус", приет преди 2 години, четирите мостови съоръжения и един тунел е трябвало да бъдат направени по един начин.

В началото на тази година след постъпки от страна на "Автомагистрали" ЕАД е започнала техническа кампания, завършила с два етиса в Агенция "Пътища", на които етиси е приета корекция на тези четири съоръжения и на този тунел, като тази техническа корекция е много сериозна, технически много смущаваща. Накратко - промемена е външната конструкция на съоръженията и тунелът, който е бил предвиден по проект, е превърнат в траншеен изкоп. Трябва да се възложи техническа експертиза за това дали тази промяна е разумна или не е, поясни Минчев.

По думите му, средствата, които се заделят за пътища - ремонти и ново строителство, са крайно недостатъчни - смята Минчев. По думите му това, което се заделя за пътища в последните 15 години, е в пъти по-малко от необходимите средства. 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ