Електронното обучение не е повишило средните резултати от матурата

Електронното обучение не е повишило средните резултати от матурата

Резултатите от матурите са малко по-високи от предишната година, което вероятно е свързано с трудността на изпита. Значително по-високи са по английски, малко по-високи са по български език и литература. Това показва, че обучението в електронна среда не е повишило средните резултати от матурата. Тепърва ще анализираме различията. Това заяви в ефира на БНТ образователният министър Красимир Вълчев. По думите му, като цяло обучението в електронна среда се е провело добре.

"Системата направи значителен скок", изтъкна Вълчев. 

"Мерките за дистанция са единственото различно нещо при провеждане на националното външно оценяване. Близо 60 000 седмокласници ще се явяват на изпити", каза още той.

Анализите на МОН показват, че 73-73% от учениците са учили синхронно. Около 2/3 от учениците са били по-мотивирани. 1-2% въобще не са били обхванати. 

Според образователния министър тази година с матурите ще се влиза по-трудно в университетите в сравнение с предходните години. 

"Нашите висши училища през последните две три десетилетия занижиха критериитe. Това беше част от стратегиите им за конкуренция да се съревновават със занижаване на критериите. Времето за това свърши. Студентите са по-малко, ние като държава ще финансираме по-малко студенти, но с по-високо финансиране на един учащ. Нямат стимули що се отнася до субсидията да ги задържат самоцeлно. Имаме от друга страна комплексна оценка, която им дава сигнала, че е по-важно да държат на качеството, отколкото ако днес се изкушат да приемат повече студенти и занижат критериите", каза министър Вълчев и изрази надежда това да подобри репутацията на българското висше образование.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ