Има опасност довършването на АМ „Струма” да бъде отложено за след 2030 г.
Има реална опасност довършването на АМ „Струма” да бъде отложено за след 2030 г. Това заяви пред Нова телевизия вицепремиерът и министър на регионалното развитие Гроздан Караджов.
По думите му това ще се случи, ако държавата не довърши строителството през Кресненското дефиле до октомври, когато изтича срокът на Оценката за въздействие на околната среда (ОВОС) за този участък.
„АМ „Струма” е в толкова критичен момент от своето развитие и то в частта на Кресненското дефиле, че и ако аз и екоминистърът не се хванем здраво за ръка, не отидем заедно в Брюксел и не кажем, че ще правим Кресненското дефиле по сегашния вариант, но ще добавим и второ платно по склоновете на Пирин извън трасето в дефилето, няма време за кога”, каза той.
„Досегашният законно издаден ОВОС за отсечката през Кресненското дефиле изтича през октомври. Няма никакво време да се мотаем. Всякакви нови процедури и хватки, които ще си правим с екологична насоченост, са само с цел той да изтече“, добави Караджов.
По думите му ако срокът изтече проектът приключва и трябва да се започне отначало.
„Ножът е опрял до кокала. Или се хващаме и отиваме в Брюксел, или този участък в Кресненското дефиле ще си остане участъкът на смъртта. Там имаме изключително висока концентрация на загинали. Така той ще си остане язвата на България и ще бъде още един показател как не се справяме с пътищата си”, обясни министърът.
Вицепремиерът и министър на регионалното развитие заяви още, че не е склонен на отстъпка по отношение на тол таксите.
„Не съм склонен на такава отстъпка. Обхватът на системата и досега е с включена второкласна мрежа. Когато автомобилите се движат по нея, това им е включено в цената на винетката. Тежкотоварните автомобили не плащат за тази второкласна мрежа. Редно е те също да плащат”, каза още той.
По думите му в цяла Европа, който въздейства по-сериозно на пътя, заплаща повече. „В цяла Европа е така - 2/3 от цената за поддръжката на пътищата се заплаща от тежкотоварните автомобили, а 1/3 се заплаща от водачите на леки коли”, уточни Караджов.
„Единственото нещо, което касае мен от исканията на превозвачите, е тол системата. Аргументите, които изслушах досега, са абсолютно несъстоятелни. Хлябът щял да се вдигне от 2 лв. на 2.50 лв. 20 хляба ще се увеличат с 1 ст. от новоприлагането на т.нар. „гигантско” увеличение на тол системата. Къде е тази инфлация?”, коментира той.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Силна магнитна буря може да доведе до появата на сияние над България
Любопитно |За първи път: Съд в Гърция наложи 1,7 млн. евро глоба за жестокост към животни
Свят |Подводницата на бъдещето: Невидима за радарите и готова за тайна война под вълните
Технологии |Започва дарителската кампания на програмата „Избери, за да помогнеш“ на ОББ
Общество | Advertorial |Киберсигурността не е разход, а стратегическа инвестиция
Технологии |Дина Темелкова е Мениджър на годината 2025
Мениджър на годината 2025 |Специалистът Моуриньо остави 747 000 евро сметка за хотел при напускането на „Фенербахче“
Спорт |Германия ще предостави допълнителни 40 млн. евро зимна помощ на Украйна
Свят |Международен екип от учени откри на границата между Албания и Гърция най-голямата паяжина в света
Наука и Здраве |Има ли връзка между успеха и щастието?
Техники за успех |Прокурор поиска над 2000 години затвор за кмета на Истанбул
Политика |Дъждовете спират, идват няколко слънчеви дни
Общество |На днешната дата, 12 ноември. Рождениците днес
На днешната дата |ADVERTORIAL
Започва дарителската кампания на програмата „Избери, за да помогнеш“ на ОББ
Университетът на професионалния живот: Как Нестле изгражда култура, в която растежът е ежедневие
Коментари
Няма въведени кометари.