Делян Пеевски излиза от издателския бизнес. Прехвърля на фондация медиите си
Делян Пеевски се отказва от сделката за продажба на "Телеграф медия" на американската компания "Ню имидж медия" и излиза от издателския бизнес, съобщи самият той в позиция, разпространена до медиите.
От нея става ясно, че е учредил фондация под името "Телеграф", на която е прехвърлил дейността. Уточнява, че само ще подпомага финансово дейността на фондацията.
Пеевски се оплаква от двоен стандарт, който, според него е проявяван към него от страна на Комисията за защита на конкуренцията.
„Повече от пет месеца Комисията за защита на конкуренцията не се произнася по искането за одобрение на сделката за придобиването на „Телеграф Медиа“ от страна на купувача „Ню Имидж Медиа“, което е недопустимо и не кореспондира със сроковете, които Комисията прилага при подобни процедури. Вероятно причината не е в сложността на одобрението, а във факта, че касае свързана с мен медия. Не мога да толерирам подобен двоен стандарт от страна на държавния регулаторен орган, поради което днес оттеглих искането за одобрение, като заявявам, че се отказвам и от сделката”, обявява той.
„Също днес учредих фондация „Телеграф“, чиято основна цел ще е развитието на медийния пазар, повишаването на професионализма, морала и обективността в журналистическата професия, както и борбата срещу фалшивите новини във всичките им форми”, посочва Пеевски.
В управителния съвет на фондацията ще участват „само изявени български журналисти, които винаги открито са отстоявали истината и не се страхуват да изразят личната си позиция”, уточнява той, но не съобщава имена на този етап.
Пеевски декларира още, че след регистрацията на фондацията, ще прехвърли изцяло в нейна полза собствеността на „Телеграф Медиа“, а с това и отговорността за издаваните от същото дружество печатни медии – „Телеграф“, „Монитор“, „Политика“ и „Меридиан мач“. „Така аз се оттеглям от активната издателска дейност, която оставям в ръцете на членовете на управителния съвет, като моето участие ще бъде ограничено единствено до финансовото подпомагане на дейността на фондацията за постигането на нейните цели”, пояснява той. Според него, „крайно време е медийното съдържание да бъде управлявано от журналистите, защото само така би се гарантирала свободата на медиите.
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.