Покупателната способност у нас нараснала с над 4 % годишно за 10 години в ЕС

Покупателната способност у нас нараснала с над 4 % годишно за 10 години в ЕС

За 10 години членство в ЕС, покупателната способност на българите е нараснала над средното ниво за ЕС - с около 4 на сто годишно. Това заяви министърът на икономиката Емил Караниколов по време на конференцията "10 години България в ЕС - ползи и предизвикателства. Приносът в сътрудничеството със страните от ЦЕФТА" в БТПП.

От гледна точка на икономическия растеж членството на България в ЕС е позитивен фактор, като най-важният процес през този период е свързан с притока на външни капитали, последващ ръст на преките инвестиции, повишаване на заетостта и подобряване на социално-икономическите условия в страната, добави той.

Положителен факт от еврочленството ни, че в топ 5 на държавите - инвеститори в България, са страни от ЕС, като Холандия продължава да е топ инвеститор в страната ни, коментира изпълнителният директор на Българската агенция за инвестиции Стамен Янев. Една от основните ни предпоставки за благоприятно развитие на българската икономика е това, че имахме най-ниските корпоративни данъци, посочи той. Към настоящия момент, въпреки промяната в Унгария, оставаме доста атрактивни като възможности за осъществяване на бизнес, коментира Янев. Една от основните идеи е да се засили ролята ни при предоставяне на държавна помощ, за да се отговори на исканията на големите инвеститори, допълни още изпълнителният директор на БАИ.

 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Седмичен хороскоп: Звездите за бизнеса от 27 октомври до 2 ноември
„Лукойл“ ще продаде международните си активи
България и „Райнметал“ подписаха договор за изграждане на завод за барут и боеприпаси
Румен Радев: България трябва да има ясно и открито лице на управление
Новата икономика: Биткойн миньорите пренасочват вниманието си към AI
Тръмп и Такаичи обещаха нова „златна ера“ в отношенията между САЩ и Япония
Магнитни вълни разкриват тайната на слънчевата корона
Екзотични дестинации и все по-дълги пътувания – тенденциите в туризма за следващата година