Прокуратурата установи сериозни нарушения при строителството на магистрала „Марица”
Прокуратурата установи нарушения при строителството на автомагистрала „Марица” в особено големи размери. Обвинението е работило по сигнали на ОЛАФ и двама депутати. Проверките са започнали още миналата година, обясни пред БНТ говорителят на главния прокурор Румяна Арнаудова. Тя уточни, че се разследва безстопанственост и длъжностни престъпления при изграждане на „Марица” ЛОТ -1.
По думите й след проведеното 5-месечно разследване Прокуратурата е достигнала до информация, която сочи, че се касае за разходване на над 50 млн. лева - абсолютно в нарушение на закона. „Касае се за допълнително извършени дейности извън изграждането на 31 км отсечка Димитровград-Оризово“, добави Арнаудова и добави, че отсечката е трябвало да бъде изградена за 25 месеца от подизпълнител - италианска компания, но това не се е случило.
„Самият изпълнител е посочил, че е налице т.нар. форсмажорно обстоятелство – имало е преовлажняване на почвата, Вместо да се наложи на същия изпълнител да реши проблема, АПИ избира друга фирма – „Пътища – Пловдив” за 51 млн. за стабилизиране на почвата. В момента лицето, което представлява интерес за Прокуратурата от АПИ не е служител там, напусна, мотивира лични причини. Става дума за инж. Лазар Лазаров напусна АПИ малко преди да започне нашето разследване”, уточни тя.
По думите й бившият председател на Надзорния съвет на АПИ Лазар Лазаров, който вече не работи там, просто е поръчал на своите служители да се проведе търг за въпросните над 50 млн. лева укрепителни работи на „Марица”, без да потърси решаването на проблема от основния изпълнител.
„Това се е случило на 30 юни 2015 г., на 31 август е изплатена сумата”, коментира тя.
Същевременно народният представител от ГЕРБ и регионален министър в кабинета „Борисов 2“ Лиляна Павлова заяви, че не разполага с данни за нарушения.
„Като цяло по процедурата не разполагам с данни да има нарушения, разбира се нека проверят”, коментира Павлова.
„Това тръгна от сигнал от народните представители на БСП Кирил Добрев и Жельо Бойчев срещу Лазар Лазаров, това е което всички знаем”, коментира народният представител.
„Все още разполагаме с информацията, която чухме от говорителя на прокуратурата, нека да оставим да се свърши работата по тези обвинения, които казаха, че ще бъдат повдигнати”, обясни Лиляна Павлова.
„От гледна точка на наблюдението ми върху дейността на пътната агенция през тези години е, че специално за изграждането на „Марица“, освен основния договор с италианската компания за изграждането на първия ЛОТ, има проведена открита обществена поръчка за изграждане на допълнителни дейности”, уточни тя и допълни, че тази поръчка е с най-ниска цена, предложена е за изпълнение експертно, както се прави всеки път с доклад.
Лиляна Павлова каза още, че обществената поръчка не е еднолично решение на Лазар Лазаров или на някой друг.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.