Топ 3 на най-посещаваните социални платформи у нас

Топ 3 на най-посещаваните социални платформи у нас

В днешно време почти всеки активен в интернет българин има профил в социалните мрежи. Най-популарната мрежа с цел създаване на личен профил е Facebook, следвана от YouTube и Instagram. Тези три сайта или приложения са също сред най-посещаваните и заемат водещи позиции сред социалните платформи. Българите са също доста активни по отношение на споделяне в социалните медии – най-споделяният вид материал са снимките. Това показват резултатите от проучване на "Нилсен Адмосфер България" и "Български национален панел". 

Само 1% от българските интернет потребители нямат активен профил в нито една от многобройните социални мрежи. Facebook, YouTube и Instagram са трите най-често споменавани платформи сред респондентите по отношение на регистриран профил и редовна посещаемост. Това са социалните мрежи, които респондентите също считат за най-добри.

Докато Facebook се посещава до голяма степен от всички социодемографски групи, YouTube има по-стабилна позиция сред мъжете, а Instagram е категорично посещаван повече от по-младите потребители от 15 до 34 годишна възраст.

Сравнение между двата пола за съответните медии поотделно показва, че сред запитаните има повече жени привърженици на Facebook и повече мъже на YouTubе.

[[{"fid":"360201","view_mode":"default","fields":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false},"link_text":null,"type":"media","field_deltas":{"1":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false}},"attributes":{"height":608,"width":531,"class":"media-element file-default","data-delta":"1"}}]]

Графика: Нилсен Адмосфер България

Повече от половината респонденти, които редовно използват социалните мрежи споделят материали поне веднъж седмично, а останалите го правят по-рядко. Обикновено жените са по-активни в споделянето спрямо мъжете. Най-често споделеното съдържание е под формата на снимки - 66%, линкове или връзки към външни страници (напр. статии, материали в интернет, интернет магазини и др.) - 53%, както и писмени публикации -46%.

Предпочитанието към писмени публикации или постове се увеличава с покачване на възрастта - това е най-видимо сред респондентите на възраст 55+. Видеата и историите (или всякакво съдържание, което автоматично изчезва след 24 часа) заемат четвърта и пета позиция сред най-често споделяните видове материали. 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

На днешната дата, 17 декември. Имен ден празнуват Данaил, Данaилa, Даниeл, Даниeлa
Мерц: Според гаранциите, предоставени от САЩ на Украйна, бихме могли да отблъснем руските сили
Зетят на Тръмп се оттегля от офертата на Paramount Skydance за придобиване на Warner Bros. Discovery
След повече от десетилетие: NASA загуби връзка с орбиталния апарат на Марс Maven
МАЕ: Глобалното търсене на въглища достигна рекордно високо ниво тази година, очаква се спад до 2030 г.
Опасно орбитално разминаване между Starlink и китайски сателити
Ердоган с предупреждение към Украйна и Русия: Не нападайте цивилни кораби!
Как да говорите с авторитет?