„Туристически капан” - сериозно разминаване с посоченото в офертата
Контролът върху туристическия продукт е комплексна дейност, която обхваща не само наличието на категоризация на туристическия обект и съответствието на предоставяните услуги с предварително рекламираните. Това заяви в студиото на телевизия Bulgaria ON AIR председателят на Комисията за защита на потребителите (КЗП) Димитър Маргаритов, цитиран от пресцентъра на КЗП.
„Не става дума само за това дали хотелът притежава посочените звезди или има СПА център, както е записано в офертата. Санкцията също не е най-важната. Когато има нарушение, тя е неизбежна. Но целта, която отговорните за качеството на туристическия продукт институции трябва да гоним, е хората да получат компенсация, когато попаднат в един „туристически капан” на сериозно разминаване между оферираното и предоставеното”, коментира Маргаритов.
Той подчерта, че през летния сезон са проверявани както туристически, така и търговски обекти. По думите му от началото на май са извършени над 10 000 проверки в места за настаняване и магазини на територията на цялата страна и са съставени около 800 акта. Приблизително 3500 от проверките са по Черноморието, а актовете – около 400. Запазва се тенденцията в 7-10% от случаите да се констатират нарушения, но броят им намалява спрямо предходни периоди.
Според Маргаритов за успокояването на пазара от съществено значение е целенасочената и систематична работа с търговците. Целта е те да бъдат информирани за изискванията на законодателството, което в някои сектори динамично се променя.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.