Автомобилният сектор преди бурята
България засега не успява да привлече голям автомобилен бранд като инвеститор – отколешна мечта на не едно правителство в най-новата ни история. Въпреки това производствените компании в страната, които са част от тази индустрия като доставчици на големите марки в автомобилостроенето, са ключова част от българската промишленост. Само първите 20 компании в сектора са с над 6.4 млрд. лв. приход за 2023 г., отчитайки 9% растеж, показва класацията на сп. „Мениджър“. Те са работодател на над 20 хил. души – при това много от тях Петър С. Стоянов извън София, – което ги прави още по-стратегически важни за регионалното развитие. 2024-та обаче беше трудна година за тази индустрия в световен мащаб, което се отрази и се очаква да продължи да влияе и на компаниите в България.
Целият сектор на автомобилостроенето в световен мащаб се намира в преход, който на места в старите икономики предвещава и сериозни сътресения. Сред факторите в Европа са слабите продажби на електромобили, които се обясняват с края на субсидиите на някои ключови пазари, но и със слабите поръчки на автомобили въобще, както и конкуренцията на китайските производители.
Цялата статия четете тук.
Търсете „Мениджър” в:
- разпространителската мрежа в цялата страна
- на manager.bg/списание
- платформата за дигитално четене ZinZin
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.