Автомобилният сектор преди бурята

Автомобилният сектор преди бурята

България засега не успява да привлече голям автомобилен бранд като инвеститор – отколешна мечта на не едно правителство в най-новата ни история. Въпреки това производствените компании в страната, които са част от тази индустрия като доставчици на големите марки в автомобилостроенето, са ключова част от българската промишленост. Само първите 20 компании в сектора са с над 6.4 млрд. лв. приход за 2023 г., отчитайки 9% растеж, показва класацията на сп. „Мениджър“. Те са работодател на над 20 хил. души – при това много от тях Петър С. Стоянов извън София, – което ги прави още по-стратегически важни за регионалното развитие. 2024-та обаче беше трудна година за тази индустрия в световен мащаб, което се отрази и се очаква да продължи да влияе и на компаниите в България.

Целият сектор на автомобилостроенето в световен мащаб се намира в преход, който на места в старите икономики предвещава и сериозни сътресения. Сред факторите в Европа са слабите продажби на електромобили, които се обясняват с края на субсидиите на някои ключови пазари, но и със слабите поръчки на автомобили въобще, както и конкуренцията на китайските производители.

Цялата статия четете тук.

Търсете „Мениджър” в:

- разпространителската мрежа в цялата страна

- на manager.bg/списание

- платформата за дигитално четене ZinZin

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Терзиев за боклука в София: Няма да подпиша договор за 400 лв. щом в поръчката сме заложили 200
България отчита най-силен годишен ръст на производствените цени в ЕС
Супермаркетите в Испания превземат ресторантите: готовите ястия чупят всички рекорди
Канада изгуби дирите на повече от 47 000 чуждестранни студенти в местни унверситети
Израел започва прилагането на плана на Тръмп за Газа след реакцията на „Хамас“
Индия има първи актьор милиардер, равен по богатство с Шварценегер, Риана и Тейлър Суифт
ЕК ни удържа 200 млн. евро по Плана за възстановяване заради КПК, имаме 6 месеца да разрешим казуса
Приятелство или управление? Критичният избор за малкия и среден бизнес