Автомобилният сектор преди бурята

Автомобилният сектор преди бурята

България засега не успява да привлече голям автомобилен бранд като инвеститор – отколешна мечта на не едно правителство в най-новата ни история. Въпреки това производствените компании в страната, които са част от тази индустрия като доставчици на големите марки в автомобилостроенето, са ключова част от българската промишленост. Само първите 20 компании в сектора са с над 6.4 млрд. лв. приход за 2023 г., отчитайки 9% растеж, показва класацията на сп. „Мениджър“. Те са работодател на над 20 хил. души – при това много от тях Петър С. Стоянов извън София, – което ги прави още по-стратегически важни за регионалното развитие. 2024-та обаче беше трудна година за тази индустрия в световен мащаб, което се отрази и се очаква да продължи да влияе и на компаниите в България.

Целият сектор на автомобилостроенето в световен мащаб се намира в преход, който на места в старите икономики предвещава и сериозни сътресения. Сред факторите в Европа са слабите продажби на електромобили, които се обясняват с края на субсидиите на някои ключови пазари, но и със слабите поръчки на автомобили въобще, както и конкуренцията на китайските производители.

Цялата статия четете тук.

Търсете „Мениджър” в:

- разпространителската мрежа в цялата страна

- на manager.bg/списание

- платформата за дигитално четене ZinZin

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ