Автомобилният сектор преди бурята

Автомобилният сектор преди бурята

България засега не успява да привлече голям автомобилен бранд като инвеститор – отколешна мечта на не едно правителство в най-новата ни история. Въпреки това производствените компании в страната, които са част от тази индустрия като доставчици на големите марки в автомобилостроенето, са ключова част от българската промишленост. Само първите 20 компании в сектора са с над 6.4 млрд. лв. приход за 2023 г., отчитайки 9% растеж, показва класацията на сп. „Мениджър“. Те са работодател на над 20 хил. души – при това много от тях Петър С. Стоянов извън София, – което ги прави още по-стратегически важни за регионалното развитие. 2024-та обаче беше трудна година за тази индустрия в световен мащаб, което се отрази и се очаква да продължи да влияе и на компаниите в България.

Целият сектор на автомобилостроенето в световен мащаб се намира в преход, който на места в старите икономики предвещава и сериозни сътресения. Сред факторите в Европа са слабите продажби на електромобили, които се обясняват с края на субсидиите на някои ключови пазари, но и със слабите поръчки на автомобили въобще, както и конкуренцията на китайските производители.

Цялата статия четете тук.

Търсете „Мениджър” в:

- разпространителската мрежа в цялата страна

- на manager.bg/списание

- платформата за дигитално четене ZinZin

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Властите в Халкидики изхвърлят като отпадък всички чадъри и вещи, оставени на плажа
Световната банка препоръчва актуализация на имотния данък в България
Тръмп: Ще се види накъде ще се развие войната в Украйна през следващите 2 седмици
На днешната дата, 23 август. 148 години от Шипченската епопея
Времето: Следобедни валежи в планинските райони на Южна България
Вечни традиции: Британците прекарват средно 56,6 ч. годишно в обсъждане на времето
Сезон: Туризмът отчита 6% ръст на българи и чужденци, спрямо мналата година
Как да изградите работно място, в което всеки се чувства видян и чут?