30 участници в местните избори без отчет пред Сметната палата, грози ги солена глоба

Солена глоба грози 30 от участниците в местните избори, които се проведоха на 27 октомври 2019 г. Само 598 от кандидатите за общински съветници и кметове в местния вот са подали отчет пред Сметната палата за приходите, разходите и поетите ангажименти за плащане за проведената предизборна кампания, както е предвидено в Изборния кодекс.
За първи път на този вот имаше възможност за дарения от юридически лица и еднолични търговци. ГЕРБ и ДПС не са декларирали никакви дарители - нито физически лица, нито юридически.
Най-скъпите са били кампаниите на ГЕРБ - над 2 млн. лева и на БСП – над 1,2 млн. лева.
ДПС са инвестирали над 890 000 лева за участието си в местния вот. От възможността да получават дарения от юридически лица са се възползвали "Воля" и НФСБ.
Татяна Дончева е използвала финансиране частично и през адвокатското си дружество. Кампанията на Мая Манолова е струвала 229 000 лв., а на Борис Бонев - 24 000 лева.
Всички 57 политически партии и 7 коалиции от партии, които участваха в изборите, подадоха своите отчети. По окончателни данни в изборите са участвали 283 местни коалиции. От тях 278 са подали отчетите си, а 5 - не са представили отчети. От 281 инициативни комитета, участници в изборите, отчети са подали 256, а 25 инициативни комитета не са представили отчетите за приходите и разходите по кампанията, съобщават от Сметната палата.
Съгласно Изборния кодекс, при непредставяне на отчет, на лицето, което представлява партията или инициативния комитет, или лицата, които представляват коалицията, се налага глоба от 2000 до 10 000 лв.
В съответствие с изискванията на Изборния кодекс Сметната палата публикува и предоставената информация от доставчиците на медийни услуги, социологически и рекламни агенции и агенции за връзки с обществеността, предоставили услуги на участниците в местните избори.
Сметната палата ще извърши одит за съответствие на участниците в местните избори на 27 октомври, в случаите, когато декларираните приходи и извършените разходи във връзка с предизборната им кампания са над 1000 лв.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Технологичният сектор подкрепи европейските фондови борси*
Финанси |DeepL обмисля първично публично предлагане в САЩ
Технологии |Мартин Димитров: До края на годината дефицитът ще бъде 5,1%
Икономика |"Възраждане" се обяви против увеличаването на тавана за работници от трети страни в предприятията
Политика |Българин е сред задържаните на хуманитарната флотилия за Газа
Общество |Белият дом замрази 26 милиарда долара за щатите, управлявани от Демократическата партия
Политика |Лондон изпадна от Топ 20 на световните пазари за първично публично предлагане
Финанси |Времето: Силен вятър с дъжд, а в планините и от сняг, носи захлаждане
България |Учени за първи път създават ембриони от ДНК на човешка кожа
Наука и Здраве |На днешната дата, 2 октомври. Рождениците днес
На днешната дата |ДСБ предлагат паркоместата в сградите да получат отделна имотна партида
Политика |Нови директиви пред генералите: Военни сили за бързо реагиране ще потушават граждански безредици в САЩ
Свят |Планината на седемте цвята: Перуанската звезда на Instagram
Любопитно |ADVERTORIAL

Официално отвори врати AYA Estate Vineyards – първата в България и региона винарна и галерия за съвременно изкуство

Vivacom с три отличия от престижния конкурс Forbes HR & Employer Branding Awards 2025

Коментари
Няма въведени кометари.