Мая Манолова: Големият проблем на държавата след удара срещу НАП е липсата на смелост да информира гражданите

Manager News

Най-големият проблем е липсата на информация и липсата на желание и смелост от страна на институциите и държавата да информират гражданите и да ги предупредят за последствията. Това заяви пред Нова телевизия омбудсманът Мая Манолова във връзка с хакерската атака срещу НАП.

Тя посочи, че и нейните данни са изтекли. „Проблемът не е с моите неправомерно разкрити лични данни, защото данните ми така или иначе са публични, известен е и номерът на телефона ми и финансовото и имущественото ми състояние, но по този начин НАП не помага на българските граждани да се информират до каква степен са „похитени” техните данни”, каза Манолова.

„Има мерки, които вчера е издала НАП, с които се прехвърля отговорността на нотариуси, на банки, но в крайна сметка институциите не поемат никаква отговорност. Проблемът не е толкова дали ще трябва да си платим нови лични карти, а проблемът е дали няма да се появи някой друг Виктор Николаев или Мая Манолова някъде в Европа или извън Европа да извърши опасни неща. Хората наистина са притеснени”, подчерта Манолова.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Седмичен хороскоп: Звездите за бизнеса от 8 до 14 септември
Финансовата платформа Robinhood на Влад Тенев влиза в индекса S&P 500
Митниците продават на търг 87 килограма златни и сребърни бижута, кюлчета и монети, задържани на ГКПП "Капитан Андреево"
Chevron търси диверсифициран подход към инвестициите в рафинерии
Изминалият месец август е бил третият най-топъл в историята
Политическа криза във Франция: Правителството на Байру падна след загубен вот на доверие
Петролът поскъпва след решението на ОПЕК+ за умерено увеличение на добива и опасенията за доставките от Русия
На днешната дата, 9 септември. Световен ден на красотата