Мая Манолова: Големият проблем на държавата след удара срещу НАП е липсата на смелост да информира гражданите

Manager News

Най-големият проблем е липсата на информация и липсата на желание и смелост от страна на институциите и държавата да информират гражданите и да ги предупредят за последствията. Това заяви пред Нова телевизия омбудсманът Мая Манолова във връзка с хакерската атака срещу НАП.

Тя посочи, че и нейните данни са изтекли. „Проблемът не е с моите неправомерно разкрити лични данни, защото данните ми така или иначе са публични, известен е и номерът на телефона ми и финансовото и имущественото ми състояние, но по този начин НАП не помага на българските граждани да се информират до каква степен са „похитени” техните данни”, каза Манолова.

„Има мерки, които вчера е издала НАП, с които се прехвърля отговорността на нотариуси, на банки, но в крайна сметка институциите не поемат никаква отговорност. Проблемът не е толкова дали ще трябва да си платим нови лични карти, а проблемът е дали няма да се появи някой друг Виктор Николаев или Мая Манолова някъде в Европа или извън Европа да извърши опасни неща. Хората наистина са притеснени”, подчерта Манолова.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

След разговор между Борисов и Трифонов: ИТН изтеглят спорния законпрект за затвор при публикуване на лична информация
Кметът Васил Терзиев: В София се извозват 60-70% от боклука в "Люлин" и "Красно село"
Дания планира да забрани социалните мрежи за потребители под 15-годишна възраст
"За нас боклукът е злато": Как мафията превърна Неапол в депо за токсични отпадъци
Два века и половина: Най-старото действащо заведение в Рим затвори врати
100 години назад: Връщаме ли се във времената, когато политиците се страхуваха от собствените си образи?
Зеленски: Ако Путин иска да превземе Източна Украйна, ще трябва да погребе един милион от войниците си
Проф. д-р Деян Радев: Ниското ниво на финансова грамотност носи голям риск