Петков: Основни ремонти са били оформени като пътна поддръжка

Петков: Основни ремонти са били оформени като пътна поддръжка

Петков: Основни ремонти са били оформени като пътна поддръжка

Пътищата ни са в ужасно състояние. Това заяви премиерът Кирил Петков при откриването на държавна координационна среща по въпросите на безопасността на движението по пътя в Министерския съвет. По думите му, страната ни е на едно от водещите места в Европа по брой жертви, загинали по пътищата.

"Този резултат е недопустим. Това, което до този момент сме го приемали за даденост, трябва да приключи", каза премиерът.  

Според него, страната ни харчи много средства за пътна поддръжка, но без значителни резултати. Той посочи още, че много от основните ремонти по пътните артерии са били оформени юридически като пътна поддръжка, което не дава добри гаранции за качеството.

"Пътната поддръжка е частичен лек ремонт, който не изисква толкова високо ниво на гаранция, колкото основен ремонт. Ако правим нашите пътища през т. нар. поддръжки, вместо през основни ремонти, гаранциите са много по-ниски, а тогава и качеството е по-ниско. Тази практика трябва да я променим изцяло", категоричен бе Петков.

Той изрази надежда парламентът да одобри предложението за разплащането с пътностроителните фирми, с което депутатите трябва да решат по какъв начин да бъдат разплатени средствата по сключени договори за ремонт и поддръжка на републиканските пътища. 

"Първият критерий за това е, че трябва да разплатим максимално бързо половината пари. Не трябва да се спори по тази тема. Второто плащане искаме да мине през достатъчно добро ниво на проверка, не защото се съмняваме в МРРБ или АПИ, а защото тези договори са били направени неправилно. Тогава трябва да има засилен контрол. Ако тези две неща бъдат изпълнени, трябва да отворим възможността за ремонтите и тези 3000 дупки, които са се отворили в последните 100 дни или са били там от много по-дълго време, да започнат да се ремонтират", каза Петков. 

Като друг вътрешно-коалиционен спор, по думите на Петков, е това, че сега трябва да похарчим над 1 милиард лева за ремонти, които са били направени в миналото. Но без да похарчим тези пари, съществуващите фирми не искат да отидат да ремонтират, защото казват, че не им е платено", посочи Кирил Петков. 

Премиерът обяви още, че осемкратният рали шампион на България и организатор на обучения за пътна безопасност Димитър Илиев влиза в екипа му. Илиев ще стане част от Държавната агенция "Безопасност на пътищата" към Министерски съвет. 

"Безопасността на движението по пътищата за мен винаги е била кауза, аз работя в тази сфера от доста години. Мога да ви кажа, че нередности има в нашето общество като цяло, проблемите не са само по пътищата, това е социален проблем. Ние на първо място, трябва да разглеждаме човешкия фактор, след това състоянието на пътищата и състоянието на автомобилите. Имаме страшно много проблеми за решаване и това може да стане само с общи усилия. Общи усилия не само на държавническо ниво, а на национално ниво - цялата нация трябва да се обедини около това. Отговорността е голяма, аз ще дам всичко от себе си, но една птичка пролет не прави, тук трябва да срещнем подкрепата на цялото българско общество", бяха първите думи на Димитър Илиев. 

"Очаквам координацията, която трябва да става, да става точно през тази агенция. Илиев няма да е просто съветник вече. Очаквам проблемите, които той поставя, да бъдат приоритизирани в най-голяма степен, защото е време да променим цялата структура на начина, по който се вършат нещата. Оттук нататък прозрачни поръчки, достатъчно дълги срокове за гаранция, адекватно попълване на съществуващите дупки и нужда от ремонти, нови магистрали, които да са на нивото на европейските пътища като това трябва да стане максимално бързо", заяви Петков. 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ