Концесионерът на летищата Варна и Бургас отбеляза 10 години управление

„Фрапорт Туин Стар Еърпорт Мениджмънт“ АД отбеляза навършването на десетилетие от концесионирането на летищата в Бургас и Варна.
Точно преди 10 години „Фрапорт Туин Стар” стана първия летищен концесионер в България и постави началото на 35-годишен ангажимент за управлението и развитието на летищата в Бургас и Варна.
Юбилеят беше отбелязан със събития, които „Фрапорт Туин Стар Еърпорт Мениджмънт“ АД проведе през цялата 2016 г. Кулминацията на събитията се състоя на летище Варна в присъствието на над 700 служители и гости от авиацията, правителството, местната власт и бизнеса. През целия ден пътниците на летище Варна бяха посрещани с почерпка, за да се почувстват част от празника.
„Много сме щастливи с това, което постигнахме през последните 10 години. Гордеем се с новите терминали във Варна и Бургас, които превърнаха нашите две летища в модерни врати към българското Черноморие. Нашите летища отговарят на европейските и световни стандарти за отлично обслужване. Гордеем се, че обслужихме повече от 35 милиона пътници по време на тези невероятни десет години. За нас тази година е особено вълнуваща и защото постигнахме значителен ръст на пътническия трафик от 22% - нов исторически рекорд за двете летища. Наред с подобряване на инфраструктурата, ключ към нашия успех са служителите на „Фрапорт Туин Стар Еърпорт Мениджмънт” АД, които са истински ангажирани с обслужването на пътници, авиокомпании и партньори. Очакваме с нетърпение следващото вълнуващо десетилетие на нашите блестящи звездни Черноморски летища”, заяви главният изпълнителен директор на „Фрапорт Туин Стар Еърпорт Мениджмънт” Улрих Хеппе.
Летище Бургас и летище Варна посрещнаха общо повече от 35 милиона пътници през първите 10 години от концесията. Над 300 000 полета бяха обслужени през този период, общо на двете летища. Повече от 100 авиокомпании изпълняват чартърни и редовни полети до над 150 дестинации в Европа, Азия и Африка.
Инвестициите, направени от „Фрапорт Туин Стар“ в двете летища от началото на концесията надхвърлят 350 милиона лева. Повече от 190 милиона лева са платени на държавата: концесионни такси и данъци за целия период до момента.
Над 900 български и чужди компании са участвали в инфраструктурни проекти на „Фрапорт Туин Стар Еърпорт Мениджмънт“ АД за първите 10 години на концесията. Близо 4 милиона лева са инвестирани в обучения на служителите. Между 7500 и 8500 обучения се провеждат годишно (средно по 5-8 обучения на служител годишно).
Общата стойност на инвестициите в техника, оборудване и системи за летища Варна и Бургас, възлиза на 122 млн. лв.
Ако багажът на всички пътници, обслужен на двете летища за 10 години, се подреди в линия, ще обиколи земното кълбо. Превозвайки пътниците от и до самолетите през изминалите години, новите автобуси на летище Варна и летище Бургас са изминали общо разстояние от 1 млн. км.
Рекордът за брой обслужени пътници на летище в България за едно денонощие е постигнат на летище Бургас през лятото на 2016 г., когато за ден са обслужени 39 836 пътници.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Най-големият музикален фестивал в Румъния генерира 120 млн. евро приходи за общината организатор
Любопитно |6 милиона турци са получили психологическа помощ при бедствия и извънредни ситуации
Свят |МУЗИКАУТОР припомня: Всеки търговски обект с музика подлежи на лицензиране
Общество |Има ли изненадани след срещата Тръмп-Путин?
Политика | Коментари |Делян Пеевски иска по-засилен контрол над фирмите за бързи кредити
Политика |Седмичен хороскоп: Звездите за бизнеса от 18 до 24 август
Хороскоп |Определиха часа на срещата между Тръмп и Зеленски
Свят |Ремонт на пътя променя движението между София и Перник през Владая
Общество |Може ли промяната на океанските течения да замрази Европа?
Наука и Здраве |Додик: Получих обещание от САЩ, че отношението към Босна и Република Сръбска ще се промени
Свят |Времето: Предимно слънчево, на места ще превали
България |Как незрящите ще се ориентират при приемането на еврото?
България |Израелската икономика се e свила с 3,5% заради войната с Иран
Икономика |

Коментари
Няма въведени кометари.