Разбра ли ме?
Работата на пиара може да е стресираща, особено ако не разбира термините и фразите, които циркулират в офис разговорите на колегите му. В комуникационната индустрия са заети над 86 хил. души, а бизнесът все повече осъзнава нейното важно място за успеха си, което означава, че ще се разкриват все повече свободни пиар позиции. Дали обаче и вие сте готови да заемете такава?
За да провери доколко е запознат с пиар жаргона средният европеец, агенцията за дигитален пиар Reboot е провела проучване сред 2746 респондента, което показва, че 76% от хората не разбират значението на думата „синдикация“ (syndication), а това я прави и най-непознатата в класацията. Тя представлява метод на препубликуване на вече съществуващо съдържание в друг уебсайт, с цел достигане до по-широка аудитория.
Вижте кои са останалите неясни понятия и какво означават!
[[{"fid":"356471","view_mode":"default","fields":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false},"link_text":null,"type":"media","field_deltas":{"1":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false}},"attributes":{"height":1136,"width":900,"class":"media-element file-default","data-delta":"1"}}]]
Беклинк (backlink) – линк, създаден да препраща от един сайт към друг
SEO – оптимизацията на търсещите машини е процес на разрастване на количеството и качеството на уебсайт трафика чрез увеличаване на видимостта на уебсайта или уебстраницата сред потребителите на една уеб търсачка
Котва (anchor text) – текст с хиперлинк с препратка; в съвременните браузъри обикновено е оцветен в синьо и подчертан
Поток на доверие (trust flow) – число, което предвижда колко достоверна е една страница, въз основа на други надеждни сайтове, с които е свързана
Пласмент (placement) – медийното покритие на един прес релийз в печата, традиционните, електронните и дигиталните средства за масова информация
Аутрийч (outreach) – процесът на разпространение на информацията за стоката/услугата ви сред журналисти, блогъри и инфлуенсъри
Nofollow – стойност, която може да бъде присвоена от истинския атрибут на HTML; той инструктира някои търсачки, че хиперлинковете не трябва да влияят на ранкирането на целта на връзката в индекса на търсачките
Pitch – писмо, имейл или телефонен разговор с предложение за новинарска история към репортер, редактор или друг служител на вестник, списание, радио или телевизия. Целта му е да създаде интерес към историята и да разбере дали даденият журналист има намерение да я използва.
Прессъобщение – писмен документ, подготвен за медиите, наричан още само прес, в който се съобщава новина
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.