Ако искате да направите добър пиар на фирмата си...
Дони Зангър е основател и шеф на All Week Walls - нюйоркска компания за сградни преградни стени Стартирал е и други видове бизнес. Признат е в страната си с умението да прави собствен пиар на фирмите, които създава. Как успява, спестявайки големи комисионни за консултации с агенциите?
Ето няколко съвета от него до всички, решили да направят пиар на своята фирма, публикувани от сп. Inc.
1. Открийте някой наистина много добър автор на текстове и съдържание. Препоръчва се, дори ако самите вие умеете да пишете доста добре. Най-мощният ваш инструмент, с който да достигате медиите - новинарски източници, издания, телевизии, е писането на наистина добра история. Тази история трябва да привлича вниманието, да увлича.
2. Диверсифицирайте съдържанието. Работете с автора, който сте избрали, за да завъртите историята си така, че тя да се отличи. Трябва да е уникална и да се поднася в различни форми, да се разказва от различни ъгли, за да може да достига до разнообразни публики. Хубаво е да има творческа изненада - промяна в сюжета или нещо друго, което да предизвиква емоционална реакция.
3. Подгответе мотивационно писмо. Бъдете професионалист, който разполага с хубаво написано представяне от един-два абзаца, което да бъде поставено във всеки ваш имейл и да обяснява защо историята ви ще бъде полезна за публикуване от дадена медия. Както обикновено, в имейлите "Моля, прочетете още в прикачения файл" не работи.
4. Направете свое изследване. Редакторите и авторите на съдържание не дават информацията си за контакти лесно. Ако не можете да се свържете с подходящите хора, направете допълнително усилие да се запознаете с тях, вместо само да търсите имейлите им от списъците с контакти в сайтовете на медиите. Понякога някои журналисти може да бъдат открити в социалните мрежи, където са по-склонни на разговор. Често има и автори на свободна практика със сайтове - те са по-лесни за откриване.
5. Помнете, че това е игра на числа. Разпространявайте историята си до възможно повече хора. Никога не знаете кой изненадващо би откликнал.
6. Работете "реактивно". Имайте силно онлайн присъствие, за да бъдете винаги налични за тези, които искат да ви открият и да направят интервю с вас за индустрията или по друга тема. Разполагайте с подготвени отговори на най-вероятните, или често задавани въпроси - така ще звучите интелигентно и конкретно, като ви потърсят. Ще бъде много по-вероятно да ви цитират в статия. Поддържайте списъка си с клиенти, особено с големите имена, актуализиран и налице.
"Откакто стартирах компанията ми "All Week Walls", съм интервюиран от "Ню Йорк Таймс" четири пъти, два пъти от Business Insider и по веднъж от списание Inc. Brick Underground, Naked Apartments, DNA Info и Under 30 CEO. Имам и статии, публикувани в много от тези медии. В някои от случаите аз съм се свързвал с тях, в други те с мен. Внедрявайки тези стратегии, успях да си създам моя собствена, напълно ефективна пиар агенция, без да плащам", казва Зангър.
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.