В сърцето на публиката

Monumental Marketing е британска агенция, създадена от предприемача Джейми Лав и фокусирана върху подпомагането на клиентите си в разрастването им чрез дигитални и пиар решения. Текстът е от блога на агенцията и е публикуван със съгласието на екипа.
Знаете ли наистина каква е целта на пиара? Като концепция, той обърква някои хора. Може да се каже, че труден за дефиниране за онези, които не са добре познати с индустрията отвътре и отвън. Тук сме, за да ви го изясним.
В свят, в който всеки ден се зараждат повече и повече бизнеси, има много информация за безброй индустрии, която трябва да достигне до потребителите по правилния начин. Особено с интернета, който ни свързва по целия свят, денонощно, има милиони очи и уши, за които отговаряме. Пиарът е изключително важен посредник между бизнеса и широката публика – това е сектор, породил мрежа от разнообразни компании, които могат да го използват, за да постигнат резултати, които иначе не биха могли. Ето какви са целите му.
Бранд репутация
Пиарът трябва да изгради така важната репутация чрез споделяне на позитивна информация за брандовете на подходящите хора. Припомнете си, когато през 2016 г. Samsung имаше огромен проблем с експлодирането на батерии на смартфони. Имаха ужасен пиар и все още усещат неудобства днес. Поддържането на бранд репутацията несъмнено е основен стълб.
Органично внимание
Друга важна цел на пиара е да генерира т.нар. „органично“ внимание от публиката, съпоставено спрямо купеното пространство, като например рекламата. Автентичните истории, които се появяват във вестниците и списанията, препратките към уебсайта и онлайн материалите, както и изявите в телевизията са само част от примерите за безплатно отразяване, което може да получите. Не само фактът, че е безплатно обаче трябва да ви привлича.
Публиката е по-скептична към платената реклама, докато препоръките от трети страни имат много по-голяма тежест. Да разгледаме едно от последните събития на Samsung – KX London. Компанията организира събитие, с което да привлече вниманието на публиката за първия по рода си сет на триетажна сцена с височина 9 метра, което даде възможност всички елементи да бъдат забелязани и чути. Това бе използвано за вниманието на общественността, заинтересована от музика и технологии, за да стимулира „органичното“ ѝ внимание.
Писането
Пиарът започва да звучи малко по-важен вече, нали? Е, има още. Има много съдържание на марките, за което пиарът се грижи. Едни от най-честите задачи включват пресрелийзи, речи, комуникация с медии, блогове, постове за социалните медии. Тези неща не се пишат сами, както знаете. Всичко опира до комуникация с публиката и журналистите по възможно най-ефективния начин. Осигуряването на добре написани материали, пълни с информация, е много важна задача, която пиарът покрива.
И последно, но не на последно място, пиарът осигурява разширяване на контактите на бизнеса сред всички видове индустрии чрез личната комуникация. Лесно е да забравим, че корпорациите не са просто безлични формирования, понякога те се състоят от хиляди хора. Това, което трябва да направим, е да извадим малкия си бележник с контакти, за да се уверим, че историята ни ще попадне в ръцете на правилните журналисти. Все пак, в пиара става дума за това кой познаваш, а не какво.
И така, следващия път, когато някой ви попита каква е целта на пиара, можете да му отвърнете: „Е, драги, той е много повече от това, което си мислиш!“.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Тръмп обяви, че няма да има нови израелски удари срещу Катар
Свят |Милиони потребители са потенциално засегнати след кибератака срещу Gucci, Balenciaga и Alexander McQueen
Бизнес |Първата голяма конференция за финансова независимост на жените в България From Zero To Hero събира широка институционална подкрепа
ПР и събития | Advertorial |САЩ и Китай стигнаха до споразумение за прехвърляне на собствеността върху TikTok
Свят |Технополис започва да приема предварителни поръчки за новите модели iPhone 17
Технологии | Advertorial |Седмичен хороскоп: Звездите за бизнеса от 15 до 21 септември
Хороскоп |5-минутно упражнение може да удължи вашия живот и да ви направи по-успешни
Техники за успех |Израел започна сухопътно настъпление в град Газа
Свят |Япония е на първо място по дял на възрастните хора в страните с население над 40 милиона
Свят |На днешната дата, 16 септември. Рождениците днес
На днешната дата |Тръмп подписа указ за разполагане на Националната гвардия в Мемфис
Свят |Смятана за изгубена от 400 г. картина на Рубенс е открита в имение в Париж
Свят |Времето: Сутринта мъгливо, следобед - слънчево
България |ADVERTORIAL

Първата голяма конференция за финансова независимост на жените в България From Zero To Hero събира широка институционална подкрепа

Партньорът на Microsoft за 2024 г. Noventiq Bulgaria със събитие за AI агенти и киберсигурност на 25 септември в София

Коментари
Няма въведени кометари.