Световни марки се отказаха от спонсорството на Райън Лохте
Четири американски компании решиха да прекратят спонсорските договори с олимпийския шампион от Рио Райън Лохте, оказал се в центъра на скандал по време на игрите, съобщава информационните агенции.
Такова решение са взели Speedo USA (производител на облекло и аксесоари за плуване), модната марка Ralph Lauren, козметичната компания Syneron-Candela и производителите на матраци Airweave Lcc.
Компаниите прекратяват спонсорството, сед като се разбра, че Лохте е излъгал, твърдейки, че заедно с приятелите си от отбора по плуване е бил заплашен с пистолет и ограбен в Рио от бандити, представящи се за полицаи.
"Не можем да приемем поведение, което противоречи на ценностите на нашата марка“, заяви Speedo.
На 14 август Лохте и още трима американски плувци счупиха врата на тоалетна на бензиностанция в Рио на връщане от парти в града. Те не успели да отворят заключената врата и пишкали отвън.
Speedo решила да даде хонорара от 50 хил. долара, предназначени за американеца, на бразилския клон на благотворителната организация Save The Children, която помага на бедни деца.
Лохте е един от най-успешните плувци в историята с 12 олимпийски медала. В Рио спечели златото в щафетата на 4х200 метра свободен стил.
Поведението на четиримата американци предизвика вълна от възмущение в САЩ.
За случката с разбитата врата и измисления грабеж плувецът обясни, че бил пиян, затова пропуснал някои подробности и преувеличил отделни фрагменти от историята.
Въпреки записите от видеонаблюдението, той отрича да е лъгал в първите си показания пред полицията, според която не е имало грабеж.
"Ние отдаваме дължимото на многобройните му постижения и се надяваме, че той ще продължи напред и ще си вземе поука от този опит“, се казва в изявлението на Speedo.
12-кратният олимпийски златен медалист печелеше милиони долари от рекламни договори. Най-големият му спонсор бе Speedo. От компанията заявяват, че не могат да приемат поведение, противоположно на ценностите на бранда. 32-годишният Лохте заяви, че уважава решението на Speedo и благодари на компанията.
Поведението му срещна сериозни критики в САЩ. На 19 август New York Post излезе със заглавие на първата си страница, описвайки го като "Ugly American". Материалът включваше критика, че е лъжец.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.