Американците ще похарчат 17,3 млрд. долара, докато гледат Супербоул

Рекордните 17,3 млрд. долара ще похарчат американците, докато гледат мачовете по американски футбол по време на Супербоул, сочат данни от проучване на Националната федерация на търговците на дребно (NRF) и Prosper Insights & Analytics.
Предишният рекорд беше поставен през 2020 г. и възлизаше на 17,2 млрд. долара, след което сумата намаля заради пандемията от коронавирус и рязкото покачване на инфлацията. Разходите ще бъдат средно 86,04 долара на човек в сравнение с 85,36 долара година по-рано, предадоха световни медии.
Основните разходи ще бъдат за храна и напитки - 80% от анкетираните планират да ги купят специално за играта. Други 13 % от анкетираните възнамеряват да си купят дрехи и други атрибути със символи на отбора, а 9 % ще си купят нов телевизор специално за мача. Около 8% от феновете ще похарчат за бижута, а 6% - за нови мебели, показват данните от проучването .
Повечето респонденти възнамеряват да гледат мача у дома или на гости. Общо 112,2 млн. американци ще присъстват на партита за Супербоул, а други 16,2 млн. респонденти ще гледат финалния мач в бар или ресторант.
Според данните от проучването рекорден брой американци планират да гледат финала на първенството на САЩ по американски футбол, или Супербоул, през 2024 г. Броят на зрителите на главното телевизионно събитие на годината ще бъде 200,5 милиона, смятат експертите. Миналогодишната телевизионна аудитория се оценява на 192,9 млн. зрители.
Мачът ще е на 11 февруари на стадион "Алегзант" в предградията на Лас Вегас, Невада. В него ще участват победителите от две конференции на Националната футболна лига (НФЛ) - Сан Франциско Фортийнърс и Канзас Сити Чийфс. Отборът от Канзас Сити е настоящият носител на трофея, а техните съперници за последно станаха шампиони през 1994 г. Тези отбори вече се срещнаха на финала през 2020 г., като тогава Чийфс спечелиха.
Значителното увеличение на телевизионната гледаемост тази година може да се дължи на факта, че за Чифс играе Травис Келси, гаджето на популярната певица Тейлър Суифт, която има милиони фенове. Суифт, избрана за човек на годината от списание Time, вероятно ще присъства на мача, ако успее да отлети до Вегас след концерта си в Токио предишния ден, прогнозират експертите.
Вниманието ще бъде насочено и към традиционното музикално шоу на полувремето, което 19% от анкетираните посочват като най-важното събитие на вечерта. Тази година хедлайнер ще бъде американският певец Ъшър. Оосемкратният носител на наградата "Грами", стана известен с албума си Confessions, който тази година празнува своята 20-годишнина. Албумът е един от най-продаваните в историята на музиката, съобщи сп. Variety..
Супербоул тази година ще бъде излъчен от телевизия CBS. Преди това правата за предаването се разпределяха при тригодишна ротация между CBS, Fox и NBC, сега то ще стане четиригодишно, след като бъде добавено към списъка на ABC. Мачът ще може да се гледа за първи път и в стрийминг услугата на Paramount+, а по Nickelodeon ще има и отделно предаване за деца и тийнейджъри.
За възможността да гледат главния мач на годината от стадиона зрителите, които не са имали време да си купят билети предварително и не членуват във фенклубовете на отборите, сред които билетите се разпределят на фиксирана цена, ще дадат средно по 10 хил. долара в специализираните сайтове, според TicketIQ. Цената на най-скъпите билети надхвърля 35 000 долара, докато най-евтините билети се продават за 7671 долара.
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Пеевски ще сезира КЗП и КЗК заради поскъпването на основните хранителни стоки
Политика |Не, благодаря: Сам Алтман отказа оферта на Мъск от близо 100 млрд. долара за OpenAI
Технологии |Атанас Зафиров: Професионализмът ще е водещ за попълването на регулаторите
Политика |Ниските очаквания за Китай предоставят голяма възможност за възвръщаемост
Финанси |Avendi с поредно международно признание – лидерска позиция на пазара и силно партньорство с глобални гиганти
Компании | Advertorial |Тръмп иска достъп до редки земни елементи в замяна на военната помощ за Украйна
Свят |Без повече допълнителна работа
Техники за успех |Рекламите на Super Bowl LIX: Stella Artois
Реклама |На днешната дата, 11 февруари. Рождениците днес
На днешната дата |Цитат на деня
Цитат на деня |Разузнаването на Южна Корея разкри, че Севера изпраща хиляди работници в Русия
Свят |Сикрет Сървиз е похарчила 2 млн. долара за рекламен клип от касовия режисьор Майкъл Бей
Свят |Китайският автомобилен гигант BYD ще продава 21 модела с автопилот „Божието око"
Автомобили |

Коментари
Няма въведени кометари.