Тото Волф: Устойчивите горива във Формула 1 се оказват по-скъпи от очакваното

Тото Волф, шефът на Mercedes във Формула 1, заяви, че преходът към устойчиви горива от следващия сезон е значително по-скъп от първоначалните очаквания. Изявлението му идва по време на Гран при на Маями, където темата за въглеродно неутралното бъдеще на спорта отново бе поставена на дневен ред, предава Ройтерс.
Високата цена се дължи на изискванията за екологична верига на доставки
„Това, което го прави толкова скъпо, е, че цялата верига на доставки и приносът на енергията трябва да бъдат екологични“, обясни Волф. „За да се постигне това, е необходима специфична формула на съставките, която е изключително скъпа – много повече, отколкото някой е предполагал.“
Според Волф цената на литър устойчиво гориво е добър повод за преразглеждане на регулациите:
„Трябва да разгледаме дали има нещо, което можем да променим, за да намалим цената на литър.“
Petronas и Mercedes проучват регулаторни решения
Petronas, партньорът на Mercedes, който отговаря за горивото, остава напълно ангажиран с техническото развитие, но заедно с тима проучва възможности за регулаторни промени, които да направят устойчивото гориво икономически по-устойчиво.
Ред Бул: Разходите са високи, но не и критични
Шефът на Red Bull Racing Кристиан Хорнер потвърди, че разработването на устойчиво гориво е свързано с големи разходи, но за неговия отбор това не е проблем:
„Може би занапред ще трябва да се въведат определени ограничения. Но горивото е потенциално един от по-големите фактори за разграничаване на ефективността. Компаниите за горива изглеждат много ангажирани с това", добави той.
Целта: Формула 1 с нулеви въглеродни емисии до 2030 г.
Формула 1 има за цел да постигне нулеви нетни въглеродни емисии до 2030 г.. Това включва не само автомобилите на пистата, но и всички спортни и логистични операции по време на състезанията.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.