Стил

Как да дегустираме виното със стил – новата дегустационна локация на Шато Копса

Как да дегустираме виното със стил – новата дегустационна локация на Шато Копса

За пътя от сърцето на Розовата долина до полите на Витоша разказва Петя Минкова, главен изпълнителен директор на семейната винарна изба и хотел „Шато Копса“ и трето поколение винопроизводител.

Вече 16 години любовта към виното се предава от поколение на поколение в семейство Минкови заедно с качества като упоритост, отговорност и грижа за природата. „Шато Копса“ е успял да обхване изцяло процеса на правене на вино – отглеждане на гроздето от собствени лозарски масиви, провеждане на изследвания в собствена лаборатория и производство и бутилиране в собствена винарна изба. С капацитет от около 195 000 л. годишно и разрастване на онлайн продажбите, колекцията вина на „Шато Копса“ достига до все повече пазари, между които са Америка, Великобритания, Швейцария, Германия, Белгия, Финландия, Южна Корея и Чехия. В компанията работят над 50 служители, обединени от идеята за устойчив бизнес, a базата в Клисура е изградена при спазване на съвременните методи за опазване на околната среда. Допълнително предимство на винарната е местоположението й в планинска област и близостта й до река, което създава естествени условия за производство на вина с най-високо качество и е предпоставка за по-малка енергоемкост на процеса.

- Защо решихте да отворите дегустационна локация в София?

- Обмисляхме това решение от доста време. Комплексът ни е разположен в сърцето на Розовата долина в близост до Карлово, разполага и с уникална като архитектура и интериор хотелска част с тероарни ресторанти, съчетаваща средновековен и модерен стил,  както и релакс зона, в която предлагаме терапии с роза Дамасцена и различни винени терапии. Имаме и панорамен лаундж с 360-градусова гледка за провеждане на запомнящи се корпоративни и частни събития в нестандартна и различна обстановка, а също и прекрасна градина и това прави „Шато Копса“ отличен избор както за винен туризъм, така и за тематични събития.

Но не винаги забързаното ежедневие на градския човек може да му позволи това сливане с природата, за съжаление. Затова поискахме да му предоставим комфортно място в неговата среда, където да се откъсне за миг от напрежението на деня и да награди сетивата си с букет от вкусове и аромати, какъвто само виното може да предложи. А и до този момент, в България нямаше друга винена общност със собствена локация за дегустации. Така се роди „Copsa Wine Club“. Винената локация функционира с мероприятия от 2019 г., а през февруари 2022 г. посрещаме приятелите на Копса в нова обстановка. Всъщност през 2019 г. бяхме първата изба със свое представителство за дегустации в София.

[[{"fid":"390609","view_mode":"default","fields":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false,"external_url":""},"link_text":false,"type":"media","field_deltas":{"3":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false,"external_url":""}},"attributes":{"height":752,"width":501,"class":"media-element file-default","data-delta":"3"}}]]

Петя Минкова, главен изпълнителен директор на семейна винарна изба и хотел „Шато Копса“ . Снимка: Личен архив

- Какви преживявания предлага тя на посетителите си?

- От началото на февруари посрещаме гостите си в кв. Витоша в уютна и автентична атмосфера, а за още по-дълбоко изживяване на тяхно разположение е и наш консултант, готов да ги запознае с различните сортове вино и основните понятия в дегустацията като нос и тяло, например. В магазина се предлага и най-новото попълнение в гамата ни от миналата година – мавруд, реколта 2019. Локацията е удобна и за провеждане на различни събития, включително и с виртуални посетители. Сигурна съм, че мирисът на дъбовите бъчви, естествените материали като дърво и мрамор и изисканите детайли в декорацията ще превърнат престоя там в желано бягство от работния график.

- Успяхте ли да превърнете някои от клиентите си в редовни клиенти през това време?

- Определено! Имаме група приятели, които дойдоха вече три пъти, а това със сигурност може да се счита за редовно посещение. Но не е само новата ни дегустационна локация, която превръща един клиент в редовен. Съвсем наскоро обявихме и новата си програма за лоялни клиенти – Copsa Wine Club, защото вярваме, че лоялността трябва да бъде ценена. Всеки може да се включи напълно безплатно на уебсайта ни и да ползва разнообразни предимства като участие в ексклузивни събития за членовете на клуба и специални предложения и промоции в онлайн магазина ни, от които да трупа точки в профила си за бъдещи покупки. По този начин ще имат и правото първи да научат и да се регистрират за предстоящи събития преди всички останали наши клиенти – с гарантирано място дори и при ограничен брой посетители. Лоялната ни програма е разделена на три нива в зависимост от натрупаните точки – Voyager, Connoisseur и Hedonist, а ексклузивните събития се провеждат с доказани експерти във винения бранш под формата на презентации, курсове и работилници в новата локация за дегустации в полите на Витоша.

- Като говорим за събития – проведохте ли вече такива в новата локация за дегустации в кв. Витоша през февруари?

- Да, даже няколко! За да отбележи първия ден от съществуването на новата дестинация за събития и дегустации Copsa Wine Club, Avinissima Wine & Food Consulting гостува със специален майсторски клас, изнесен от техните лектори Яна Петкова и Ирина Софранова. На 18 февруари се проведе и събитието ,,За шоколада, виното и любовта.’’ с представяне на шоколадова селекция „Св. Валентин“ с 5 вкуса от страст, огън, желание, дързост и любов, ръчно изработена и създадена с много внимание и обич от талантливата Ради Славчева от CHOCOLATIER – магазин за шоколадови изделия. Сомелиерът Иван Македонски пък бе подбрал серия от вина към тях, които изградиха една по-специална връзка между гостите и случващото се. За първи път Ради Славчева и Иван Македонски участваха заедно в събитие именно в Copsa Wine Club като най-новата дегустационна в полите на Витоша. А на 25 март предстои майсторски клас с Иван Македонски – „MARQUÉS DE MURRIETA“. Произходът на винарната Marqués de Murrieta е и произходът на Риоха, а в основата на това стои Don Luciano Murrieta. Прилагайки техниките, научени в Бордо, той произвежда първото вино от Риоха през 1852 г. с намерението да продължи във времето. И успява, защото и до днес това е една от знаковите винарни, които преобръщат представите за вината на Риоха и я изстрелват на върха – селекцията на вината на Marqués de Murrieta като цени варира от 60 до 1 049 лева.

[[{"fid":"390613","view_mode":"default","fields":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false,"external_url":""},"link_text":false,"type":"media","field_deltas":{"7":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false,"external_url":""}},"attributes":{"height":535,"width":802,"class":"media-element file-default","data-delta":"7"}}]]

 

- Copsa присъства не само в търговската марка, но и в имената на всички обекти на компанията. Ще ни споделите ли защо?

- Карловската котловина се намира в западната част на Розовата долина и там през различните епохи са били създавани и разрушавани множество крепости и селища. По римско време средище на долината е бил укрепеният град Копса – тракийското име на един от градовете-предшественици на Карлово, откъдето произлизат и семейните ни корени. Смятам, че името показва и желанието ни да съхраним традициите и семейните ни ценности през поколенията.

- Какво бихте посъветвали младите предприемачи в България?

- Нашата страна е малка, но е дала много на света. Все повече са примерите и на успели млади предприемачи, с което аз лично много се гордея. Считам, че за да постигнеш успех, е важно да имаш постоянство, да си себеотдаден и да обичаш това, което правиш. И не на последно място да бъдеш винаги коректен, защото добрата репутация на бранда се гради бавно, но би могла да се срине само за миг.

Историята на „Шато Копса“ е вдъхновяваща и по всичко личи, че ще продължи да бъде писана от четвъртото поколение в семейство Минкови в крак с последните световни тенденции. Бъдещите планове на компанията са свързани с нов инвестиционен проект – Rose Valley Country Club. Намерението е да се изгради еко селище с 30 вили близо до винен комплекс „Шато Копса“, в което да бъдат внедрени зелени технологии и устойчиви решения като употреба на соларна и геотермална енергия, рециклиране на дъждовните и отпадъчните води, компостиране и разделно събиране на отпадъците, а сградите да притежават  висок клас енергийна ефективност. Заложено е и обособяването на градини за биоземеделие за собствени нужди. Част от вилите ще бъдат за наемане, а друга – за продажба, защото от компанията вярваме, че все повече хора искат да водят по-природосъобразен начин на живот. Удобства в новото селище няма да липсват – предвиждат се фитнес център, зала за срещи и СПА център, следващ концепцията за биофилия.

Мениджър

 

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ