Германските продажби на дребно се възстановиха преди частичното блокиране
Германските продажби на дребно се възстановиха повече от очакваното през октомври, когато потребителите са се запасили с най-важното преди второ частично блокиране заради коронавирусната пандемия, показват данни на официалната статистика Destatis, цитирани от Ройтерс.
Ресторантите, баровете, развлекателните заведения и фитнес залите в Германия са затворени от 2 ноември в опит да забавят разпространението на пандемията. Училищата, фабриките и магазините остават отворени, но при условие за спазването на социална дистанция.
Продажбите на дребно са нараснали с 2,6% на месец и с 8,2% на годишна база през октомври в реално изражение, съобщи Федералната статистическа служба.
Месечните данни следват ревизиран нагоре спад от 1,9% през септември и в сравнение с февруари - месец преди началото на пандемията в Германия - продажбите са с 5,9% по-високи.
Търсенето беше особено силно за храни, мебели и домакински уреди. Продажбите на храни, напитки и тютюневи изделия се увеличиха през октомври със 7,3% на годишна база, докато продажбите на нехранителни стоки нараснаха с 9 на сто. Оборотът при продажбите на дребно в супермаркетите и хипермаркетите скочиха със 7,9 на сто.
Търговията с мебели, домакински уреди и строителни материали също се увеличи силно с 14,2%. Търговията с текстил, облекло, обувки и кожени изделия, както и търговията на дребно с различни видове стоки (например в универсалните магазини) все още не са се върнали на нивото от предходната година, като намаляват съответно с 6,4% и с 2,3% спрямо октомври 2019 г.
"Силните продажби на храни може да се дължат на очакванията за подновени мерки за блокиране, което означава, че повече потребители се хранят вкъщи. Несъществените продажби на дребно вероятно ще спаднат през ноември, но онлайн продажбите трябва да се задържат добре", коментира икономистът Оливър Ракау от Oxford Economics
Данните за продажбите на дребно, по-добри от очакваното, последваха възходящите данни за пазара на труда, които показаха във вторник, че безработицата е намаляла допълнително през ноември въпреки частичното блокиране.
Но мрачно проучване на потребителските настроения, публикувано от института GfK миналата седмица, предполага, че устойчивият пазар на труда няма автоматично да се превърне в по-високи разходи на домакинствата в края на годината.
Икономическите институти очакват брутният вътрешен продукт на Германия да се свие с около 1% през четвъртото тримесечие след по-силен от очакваното отскок от 8,5% през третото и безпрецедентен спад от 9,8% през второто тримесечие.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.