Гърция откри летния сезон. Рекламна кампания за милиони ще спасява туризма
Гърция официално откри летния сезон. С резервации до края на месец септември се похвалиха хотелиерите на 62 малки острова, които се рекламират като „място без Covid-19“. Към плажовете на Северна Гърция има вече силен интерес от балканските страни, съобщават туристическите агенции.
От днес отпаднаха голяма част от ограничителните мерки, предава БНР. Магазините работят в нормален ритъм. Свободно се пътува из цялата страна, но движението е забранено от 00:30 часа до 5 часа сутринта. Маските са задължителни както в затворени помещения, така и навън. Заведенията работят съобразно вечерния час с маси само навън. Ваксинирани и с отрицателен тест влизат в страната без карантина. Изисква се също отрицателен тест за коронавирус и за деца над 5-годишна възраст.
Ден преди официалния старт на туристическия сезон Гърция обяви рекламна кампания на стойност няколко милиона евро, целяща спасяване на най-важния икономически сектор от второ провалено заради коронавируса лято, съобщи Ройтерс, цитирана от БТА.
"Отваряме туристическата си индустрия за външния свят", каза министърът на туризма Харис Теохарис на пресконференция на открито, проведена на фона на грандиозния Храм на Посейдон край Атина.
На ключови туристически пазари ще бъдат показани поредица от промоционални видеоклипове, в които на стресираните британски офис служители и на хора, зажаднели за почивка се разказва, че "Всичко, от което се нуждаете, е Гърция". В клиповете се изтъкват достойнствата на гръцките плажове, исторически обекти и таверни.
Този летен сезон ще е от ключово значение за Гърция, която търси възможности да изведе икономиката си от кризата с коронавируса в управляема форма, след 8-процентния спад на БВП миналата година, когато ограниченията заради пандемията задушиха жизненоважния туристически сектор.
Туристи от ЕС, Великобритания, САЩ и Израел ще могат да посещават Гърция, ако са ваксинирани или имат отрицателен резултат от тест за коронавирус, предава Ройтерс.
Туристическият сектор, който дава около една пета от производството и един на всеки петима работници е зает в него, претърпя най-тежкия срив, тъй като приходите спаднаха до 4 милиарда евро, по-малко от една четвърт от 18-те милиарда, реализирани през 2019 г.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.