Гърция увеличава задължителната военна служба

Гърция увеличава задължителната военна служба

Гръцкият министър на отбраната Никос Панайотопулос обяви, че правителството планира да увеличи срока на задължителната военната служба до 12 месеца, пише гръцкото англоезично издание Greek City Times. Според гръцкото законодателство всички мъже на възраст над 18 години трябва да служат във въоръжените сили за период от 9 месеца и 3 месеца тези от диаспората. 

"Политическото и военно ръководство са твърдо решени да защитят правата и суверенитета на Гърция", каза Панайотопулос и добави, че увеличената военна служба в комбинация с набирането на професионални офицери и увеличаването на курсантите във военните училища значително ще укрепи въоръжените сили.

Не е изяснено дали мярката ще се отнася до тези, които служат в момента. Според военни източници удължаването на казармата ще влезе в сила през януари 2021 година. 

Миналият месец, гръцкият премиер Кириакос Мицотакис анонсира промяната и обеща, че увеличаването на срока няма да надхвърли 12 месеца. Той също така обсъди възможността за задължителна военна повинност на 18-годишна възраст. Мицотакис каза, че е важно новобранците да развият умения, които ще бъдат полезни след края на военната им служба.

Гърция налага военна повинност на своите мъже от 1914 г., когато започва Първата световна война, и е задължителна за всички мъже на възраст между 19 и 45 години. 

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Изненадващ ход: Путин се е обявил за "нулево" обогатяване на уран от Иран
Приходите от мита в САЩ достигнаха нов рекорд за една фискална година
Реакции от Европа след обявените американски мита от 30%
Фицо: Словакия е готова да подкрепи новия кръг от санкции срещу Москва, ако няма да пострада от спирането на руския газ
Времето: Слънчево с температури до 37 градуса
Брюксел планира нов данък за големите компании, за да увеличи бюджета на ЕС
Как да подлъжете нервната си система да се успокои, когато сте стресирани на работа?
Как да превърнем големите бизнес моменти в траен импулс на марката?