Испания събужда автомобилния пазар със стимули за 250 млн. евро
Испанското правителство отпусна 250 милиона евро за стимули при покупка на превозни средства. 200 млн. евро ще отидат за закупуване на леки автомобили. Други 5 млн. евро са предназначени за обновяване на мотоциклети, което означава, че 82% от плана са разпределени само за тези два типа превозни средства. Останалите 45 милиона евро са предназначени за леки микробуси (25 милиона евро) и за автобуси, микробуси и камиони (20 милиона евро). Това е отразено в плана за икономическо възстановяване, публикуван този понеделник в Официален държавен вестник (BOE), след като мярката беше одобрена на извънреден Министерски съвет миналия петък, информира eleconomista.es.
Тези стимули ще бъдат отворени за всеки, закупил превозно средство от 15 юни. Планът трябва да приключи на 31 декември 2020 г. или когато средствата се изчерпат.
Ползването на стимули зе леки автомобили е обвързано с избор за превозни средства раничени с енергиен етикет A или B, които от своя страна имат емисии под 120 gCO2/km или са превозни средства на алтернативни енергии. В случай на търговски леки превозни средства, се очаква превозните средства да са с емисии по-ниски от 155 gCO2/km.
Установява се лимит на превозните средства, които могат да бъдат закупени от един на бенефициент - по едно в случай на физически лица, и до 30 за юридически лица. Въвежда се и горна граница на цените за леките автомобили от 35 000 евро, която се повишава до 45 000 при хора с намалена подвижност или превозни средства с етикет "СERO" за нулеви емисии.
Помощта ще бъде използвана и за директното придобиване на превозни средства от дилъри, които са регистрирани в Испания след 1 януари 2020 г. В текста се посочва, че за да се възползва от тези стимули, кандидатът трябва да изпълнява коректно данъчните си задължения, както и тези за социално осигуряване към момента на отпускане на безвъзмездната помощ.
Размер на стимулите
За физически лица или за самостоятелно заетите лица държавната помощ ще варира от 400 евро, в случай на клас „C“ на Главна дирекция "Пътно движение", или такива с енергиен етикет „B“ на IDAE - Институтът за диверсификация и икономия на енергия към Министерството на индустрията, енергетиката и туризма, до 4000 евро за модел с нулеви емисии. В случай, че превозно средство е с нулеви емисии, производителите обещават да дадат допълнителни 1000 евро за придобиването на този тип модели, така че помощта да възлиза на 5000 евро.
За екомоделите помощта ще варира от 600 до 1000 евро, в зависимост от притежавания етикет „B“ или „А“. Тези суми ще бъдат увеличени с 500 евро в случай, че получателят е физическо лице с доход под 40-ия процентил от дохода или с намалена подвижност, или превозното средство за бракуване е на повече от 20 години.
Стимулите за леки търговски превозни средства с 2500 килограма максимална допустима техническа маса, ще варират от 1000 евро за закупуване на модел със стикер „C“ до 4000 евро за модели с марка 'Zero'. За превозни средства със стикер „Еко“ помощта ще възлиза на 1200 евро.
Ако превозните средства надвишават масата от 2500 кг, отпусканите средства ще варират между 2100 евро за модели със стикер „C“, 2700 евро за тези, отличени като "Ecо" и 4000 евро за модели със стикер "Zero".
Помощта за закупуване на мотоциклети за физически лица или самостоятелно заети лица ще варира от 400 евро, в случай че има бензинов двигател, до 750 евро, ако е електрически. Допълнителни 500 евро могат да се дадат в случай на бракуване на превозно средство на възраст над 20 години, бенефициенти с намалена подвижност или тези, които принадлежат към домакинства с месечен доход под 1500 евро.
Източник: eleconomista.es
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.