Норвегия задължава инфлуенсърите да посочват филтрите в снимките си
Понякога докато сърфираме онлайн, е трудно да определим дали едно изображение е автентично, или не. В някои ситуации дигиталното пространство създава илюзии, но в Норвегия много скоро може да стане ясно точно какви са те.
В страната влиза в сила нов закон, който ще забрани на инфлуенсърите в социалните медии да публикуват модифицирани изображения, без да са уточнили точно какви корекции са нанесли върху тях. Правилата ще важат за всеки платен пост онлайн, като част от усилията младите да се чувстват по-комфортно със собственото си тяло, предаде „Би Би Си“.
„Имаме нужда от този закон“
Маделин Педерсен е Instagram инфлуенсърка от норвежкия град Мос. Според нея законът ще накара младежите да спрат да се сравняват с нереалистични кадри. „Има толкова много хора, които се чувстват несигурно с тялото или лицето си“, разказва тя.
„Назад във времето се борех с проблеми с тялото си заради Instagram. Най-лошото е, че дори не знам дали другите момичета, които гледах, са редактирали снимките си, или не. Ето защо всички ние се нуждаем от отговори – имаме нужда от този закон“, допълва Педерсен.
Маделин споделя, че не изпитва нужда да редактира снимките, които споделя онлайн с аудитория от над 90 хил. души. Тя променя светлината, цветовете и остротата на изображенията, но смята, че никога не би използвала приложение, с което да измени вида на лицето или тялото си.
Ейрин Кристиансен, инфлуенсърка от Берген, също е съгласна, че новият закон е „стъпка в правилната посока“, но смята, че „не е много добре обмислен“. Ейрин отбелязва, че не редактира външния си вид в снимките, но също като Маделин променя светлината и цветовете.
„Вярвам, че трябва да се фокусираме повече върху това как да се научим да бъдем селективни в това, което виждаме, и да се научим как наистина работят социалните медии“, казва тя.
Когато кралят каже
Новите изисквания бяха приети като изменение на Закона за маркетинга на Норвегия. Крал Харалд V ще реши кога да влязат в сила.
Правителственият уебсайт на страната обяви, че целта е да се премахне натискът върху обществото, създаден от „идеализирани хора в рекламата“.
„Наред с други неща се въвежда задължение за отбелязване на ретуширани или манипулирани по друг начин реклами, когато това означава, че тялото на човека в рекламата се отклонява от реалността по отношение на формата на тялото, размера и кожата“, пишат властите.
Засегнати от правилата са всички, които публикуват платени постове в социалните медии – инфлуенсъри, актьори, певци и други.
***
Британско проучване показва, че мнозинството от лицата под 18-годишна възраст споделя, че снимките в социалните медии са „изключително влиятелни“ върху вида на тялото им.
Само 5% от хората под 18 заявяват, че не биха обмислили промяна на външния си вид чрез правене на диети или операции.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Омбудсманът иска спешни мерки заради липсата на формула за изчисляване на парното
Политика |Банките от еврозоната затягат достъпа до кредити поради търговски рискове, показва проучване на ЕЦБ
Финанси |Месечна прогноза: От -5 до +25 градуса през ноември
България |Как приливите създадоха първите градове?
Любопитно |Проектобюджетът предвижда минималната заплата от 1 януари да е 605 евро
Политика |Седмичен хороскоп: Звездите за бизнеса от 27 октомври до 2 ноември
Хороскоп |България и „Райнметал“ подписаха договор за изграждане на завод за барут и боеприпаси
България |Съветът за съвместно управление договори ротацията на председателя на парламента
България |Новата икономика: Биткойн миньорите пренасочват вниманието си към AI
Икономика |Румен Радев: България трябва да има ясно и открито лице на управление
България |„Лукойл“ ще продаде международните си активи
Енергетика |Енергийният министър: Сигурността на доставките на горива за страната е гарантирана
България |Тръмп и Такаичи обещаха нова „златна ера“ в отношенията между САЩ и Япония
Политика |ADVERTORIAL
Eксперти от ЦИЕ ще анализират имотния пазар в еврозоната на конференцията „Inspire to Higher 2025“ на 31 октомври
Коментари
Няма въведени кометари.