Как да казваме “не” на работното място
Страхувате се да откажете допълнителна работа, възложена от шефа или колега, дори когато си имате достатъчно задължения? Ако сте отговорили с "да", вижте следните съвети как учтиво да отклоните предложението, без да навредите на репутацията си в офиса.
Да казваме “не” не е толкова трудно и страшно. Така дори може да си заслужим уважението на околните.
1. Бъдете честни и прями – Обяснете защо отказвате, като го кажете съвсем честно и директно, за да избегнете погрешно тълкуване.
Обмислете добре причините за отказ и ги представете последователно
2. Кажете го лично, не по мейла – Така причините ще бъдат по-ясни.
Поискайте да се видите с човека. Той ще оцени, че отделяте време за него, макар и да не може да му помогнете.
3. Поискайте да приоритетизират задачите ви – Ако не можете да сместите новата задача в работния процес, помолете шефа ви да определи кое е по-приоритетно. Така ще покажете, че имате желание да свършите работата, но също така, че сте натоварени с други ангажименти
Представете списък с текущите задачи, които изпълнявате
4. Намерете точния човек – Ако някой ви помоли за нещо, с което не може да му помогнете, окажете му съдействие като го насочите към колега, който може да му е полезен.
Обяснете защо не може да помогнете и представете колегата, който е компетентен да свърши работата
5. Покажете, че оценявате – Обикновено когато някой ви потърси за работа, това означава, че ви цени и вярва, така че покажете му, че оценявате жеста, въпреки че не може да помогнете
"Благодари ти, че се сети за мен, но за съжаление в този случай не мога да ти помогна, защото…"
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.