Как да казваме “не” на работното място

Как да казваме “не” на работното място

Как да казваме “не” на работното място

Страхувате се да откажете допълнителна работа, възложена от шефа или колега, дори когато си имате достатъчно задължения? Ако сте отговорили с "да", вижте следните съвети как учтиво да отклоните предложението, без да навредите на репутацията си в офиса.

Да казваме “не” не е толкова трудно и страшно. Така дори може да си заслужим уважението на околните.

1. Бъдете честни и прями – Обяснете защо отказвате, като го кажете съвсем честно и директно, за да избегнете погрешно тълкуване.

Обмислете добре причините за отказ и ги представете последователно

2. Кажете го лично, не по мейла – Така причините ще бъдат по-ясни.

Поискайте да се видите с човека. Той ще оцени, че отделяте време за него, макар и да не може да му помогнете.

3. Поискайте да приоритетизират задачите ви – Ако не можете да сместите новата задача в работния процес, помолете шефа ви да определи кое е по-приоритетно. Така ще покажете, че имате желание да свършите работата, но също така, че сте натоварени с други ангажименти

Представете списък с текущите задачи, които изпълнявате

4. Намерете точния човек – Ако някой ви помоли за нещо, с което не може да му помогнете, окажете му съдействие като го насочите към колега, който може да му е полезен.

Обяснете защо не може да помогнете и представете колегата, който е компетентен да свърши работата

5. Покажете, че оценявате – Обикновено когато някой ви потърси за работа, това означава, че ви цени и вярва, така че покажете му, че оценявате жеста, въпреки че не може да помогнете

"Благодари ти, че се сети за мен, но за съжаление в този случай не мога да ти помогна, защото…"

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ