Пет съвета за оцеляването на бизнеса през 2021-ва

Пет съвета за оцеляването на бизнеса през 2021-ва

Пет съвета за оцеляването на бизнеса през 2021-ва

Пандемията и всичко свързано с нея изненадаха много собственици на фирми и даже принудиха някои фирми да затворят. Нещо повече, по данни на американската компания Yelp 60% от затворените фирми няма да бъдат отворени отново. Представете си, че инвестирате много средства в дадено предприятие и заради вируса нещата започват да се забавят, докато в крайна сметка проблемите се задълбочат. Но като собственик на бизнес трябва да планирате и укрепите бизнеса си срещу подобни проблеми. Колкото и да е натоварена с надежди, 2021-ва най-вероятно ще донесе нови предизвикателства. Бъдете подготвени за тях с няколко полезни и общовалидни съвета за оцеляване на бизнеса. 

Останете в съзнанието на клиентите

За всеки бизнес маркетингът е много важен. Бизнесът, оцелял до 2020 г., беше този, който остана в съзнанието на своите клиенти. Ако все още има локдауни през 2021 г., това може да попречи на вашия бизнес да работи нормално, което от своя страна да доведе до по-ниски приходи. Не трябва обаче да спирате маркетинга, а вместо това може да намалите маркетинговия си бюджет.

Маркетингът е начинът, по който разбирате нуждите на клиентите си, образовате ги, привличате нови и ги карате да продължават да правят бизнес с вас. Всички маркетингови стратегии може да не доведат до високи продажби, но такива в крайна сметка ще има, ако сте достатъчно последователни. Вашите социални медийни платформи трябва да са най-добрите ви приятели през следващите години. Проучванията показват, че близо 50% от населението на света използва социални медии. Това са над 3 милиарда потребители по целия свят, пише изданието. 

Част от това да останете в съзнанието на вашите клиенти е да бъдете там, където те могат да ви видят, а маркетингът в социалните медии може да ви помогне за тази цел. Независимо дали решите да използвате инфлуенсъри или платена социална мрежа, трябва да положите усилия, за да останете в съзнанието на клиентите си.

Вземете на работа най-добрите служители

Страхотните служители означават страхотен бизнес. Ако искате да дадете на бизнеса си това конкурентно предимство, тогава трябва да наемете най-добрите служители. Не можете да дадете на клиентите си най-доброто, ако не разполагате с най-добрия персонал. Това, разбира се, надхвърля наемането на подходящите хора, тъй като трябва да се обърне внимание на обучението и поддържането на щастливи служители и създаването на здравословна работна среда, която допринася за изпълнението на работните задачи.

Как създавате тази положителна работна среда? Всеки обича да се чувства чут. Вашата работа като собственик е да създадете среда, която позволява на всички да споделят мнения и идеи за определени бизнес дейности. Това може да се случи по време на седмични срещи. Причината е, че именно те може значително да увеличат производителността на екипа.

Защитете активите си

Като собственик на бизнес много неща могат да навредят на активите ви, което може да доведе до загуба на пари. Няма да е хубаво да загубите бизнес активите си по съдебен процес. Много предприемачи пренебрегват тази част, но е от решаващо значение да обезпечите активите си, дори ако нещата не се развият след съдебно дело.

Никой не започва бизнес с мисълта за възможностите за започване на съдебно дело. Ето защо много хора изпадат в беда. 78% от обвиняемите в САЩ никога не са предполагали, че това ще им се случи. Sony загуби 200 милиона активи, които биха могли да бъдат избегнати, ако ги бяха защитили. Интересното е, че все още можете да защитите активите си онлайн и офлайн, независимо от размера на вашето предприятие.

Обърнете внимание на бюджета 

Вашето планиране трябва да засяга и финансите, защото всеки бизнес се нуждае от пари, за да улесни определени области. Бюджетирането е като пътна карта за вашия бизнес. Излагате бизнеса си на риск, когато нямате бюджет.

Бюджетирането решава дали вашият маркетинг, придобиване на активи, възнаграждение на служителите и други части от вашия бизнес могат да вървят безпроблемно. Трябва да предвидите всичките си дългосрочни и краткосрочни финансови нужди. Това може да изисква наемане на счетоводител, който да води отчет за всички пари, влизащи и излизащи от бизнеса.

Бъдете готови да се адаптирате към всичко

С идването на 2020 г. много неща се промениха и всички трябваше да се адаптираме към промените. Обичайният характер на работата, с която всички бяхме свикнали спря по очевидни причини. Всеки служител и мениджър трябваше да се адаптира към видеоконферентни срещи, онлайн обучение и социално дистанциране. Това, разбира се, се отрази на много фирми, чието основно предоставяне на услуги преди пандемията ставаше лично.

2021 г. вече е тук и трябва да обърнете внимание на способността ви да се адаптирате към промените. Независимо дали става въпрос за вашата услуга, доставката на продукти, маркетинг или ангажиране с вашите клиенти, трябва да сте готови да работите в тон с това, което пазарът ви предлага и да го атакувате творчески. 

Източник: Еntrepreneur.com

Превод и редакция: Нели Тодорова 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ