Пет неща, които винаги трябва да пазите в тайна

В епохата на социалните мрежи, животът ни все повече се превръща в отворена книга – не само за приятели, близки и роднини, но дори и за непознати.
Но има неща, които винаги трябва да държите в тайна, за да не си навредите сами. За да се пазите от неприятни последствия, следвайте този мъдър съвет и никога не разказвайте за:
1. Вашите цели и планове за бъдещето
Не го правете, поне докато не започнете да ги изпълнявате и да получавате резултати. Така, на първо място, ще се защитите от завист и злоба, от кражба на вашите идеи.
Освен това, нашите намерения и планове не са лишени от слаби звена, които в първия момент може и да не забележим. По-прозорливи или опитни от вас обаче могат да ги видят и разкритикуват, или пък усвоят чрез «подобрения», което ще разколебае вашето самочувствие и ентусиазъм.
Не е за пренебрегване и един аргумент от поведенческата психология: когато разказвате на другите своите цели и планове, се зареждате с измамна самоувереност, че почти сте успели. Често, това лишава от мотивация, усърдие и постоянство.
2. Вашите благородни постъпки
Какъв е смисъла да се прави добро, ако единствената причина е очакването да получите аплодисменти от другите. Истинското благородство не търси признание, хората ценят действието, а не думите и не го забравят. Освен това, какво казвате на останалите, когато биете барабана за добрина, която сте сторили? Че сте по-велики от тях?!
3. Детайли от начина ви на живот
Каквото и да сте закусвали/обядвали/вечеряли, сте го направили за себе си, не за другите. Дори и да сте взели твърдо решение да спрете алкохола напълно, или пък да минете само на биохрани, отново помнете, че го правите единствено и само за себе си. Откажете се от суетата да споделяте такива подробности на всеослушание. Зрелостта означава осъзнаването на отговорността да правиш лични избори и да ги вграждаш в живота си, без да ги натрапваш на останалите.
4. Семейни проблеми
Започнете да уважате понятието «лично пространство» и започнете от себе си – всичко, което се случва в семейството ви и в личния ви живот трябва да си остава тайна. Всяко семейство си има своите малки «горещи точки» и трудни моменти. Те не засягат само вас, а всички участници в тях.
Ситуация, за която разказвате от своята гледна точка, може да обиди или да предизвика неудобство сред някои от семейството ви.
Семейните спорове са солта и пипера на съвместния живот, често са резултат от «изпускане на парата» и затова бързо преминават. Но, колкото повече се жалвате и споделяте с външни хора вашите семейни проблеми, толкова по-повече губите обичта и уважението на най-близките си хора.
5. Тайните на другите
Когато някой ви сподели своя тайна, заключете я със 7 ключа. Рискувате завинаги да изгубите доверието и приятелството му, ако започнете да разнасяте тази тайна. Рискувате и нещо повече – своята репутация.
Източник: The Little Things
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Лекари имплантираха най-малкото изкуствено сърце в света на 7-годишно дете
Наука и Здраве |Алтернативни инвестиции: Как работи пиратската борса в Сомалия?
Любопитно |Украйна удължи с още три месеца военното положение и мобилизацията
Свят |Бизнес перспективи: Ядрените планове на Европа остават на заден план заради скок при зелената енергия
Енергетика |HR екипът на Технополис и Практикер получи четири отличия на Годишните HR награди на БАУХ 2024
ПР и събития | Advertorial |Застаряващото население е факт. Работодателите трябва да се адаптират
Next level HR 2025 |Въпросът, който Джеф Безос обича да задава на интервю за работа
Мениджмънт |Новата дигитална реалност и как бизнесът се справя с нея
Next level HR 2025 |Топ мениджър на Lego загина в швейцарски ски курорт
Свят |„Не“ на глупавите правила
Мениджмънт |Как една маркетингова грешка се превърна в бизнес за $1 милион
Маркетинг |Европа има нов крал на лукса: Пазарната оценка на Hermès изпревари тази на LVMH
Компании |Какви ползи носи AI за начина, по който работим?
Next level HR 2025 |ADVERTORIAL

HR екипът на Технополис и Практикер получи четири отличия на Годишните HR награди на БАУХ 2024

10 години Hub Ahead: За предизвикателствата, които правят разликата и новата реалност за брандовете

Коментари
Няма въведени кометари.