10 начина да преоткриете най-доброто си "Аз"

10 начина да преоткриете най-доброто си Аз

10 начина да преоткриете най-доброто си "Аз"

Ако сте попаднали в един от тези периоди, когато кариерата ви е в застой и бавно започвате да губите интерес към работата, може да започнете да мислите за нещо, което да даде тласък на вашия професионален живот.

Първото нещо, което ви идват на ум, най-вероятно е, че трябва да си поставите по-високи и предизвикателни цели, които да внесат свежа промяна във вашия живот, като следване на нова специалност, прехвърляне в нов отдел или поемане на нова професионалната роля. И това ви плаши, защото тези начинания обаче изискват огромна инвестиция на време и старания. 

За щастие, има и по-лесни алтернативи - например да направите малки промени в ежедневната си рутина, които ще ви костват значително по-малко време и усилия, но ще бъдат от голяма полза в дългосрочен план.

Ето какво може да предприемете в крачка, за да върнете кариерата си в правилната посока.

1. Посетете творческо събитие или лекция

Потърсете онлайн обяви, информация от професионални организации или попитайте колеги. Може да научите нещо ново, да получите вдъхновение или просто да разширите мрежата си от контакти.   

2. Придобийте нов опит и перспектива с помощта на доброволен труд

Доброволчеството може да ви помогне да се запознаете с нови роли и полета на работа. Освен това, то може да промени начина, по който гледате на себе си и да ви накара де се чувствате по-добре.

3. Намерете си ментор

Независимо в какъв период от вашата кариерата се намирате, ако имате нужда от лек тласък напред, трябва да намерите някой, когото уважавате и цените, и да го помолите да ви бъде наставник. Повечето хора ще бъдат щастливи да споделят с вас това, което знаят, а вашата работа е да се възползвате от техния опит и мъдрост. 

4. Открийте какво ви кара да отлагате

Ако идентифицирате причините, които стоят зад навика ви да отлагате, ще може да създадете система, която да ви "разубеждава" всеки път, когато ви се прииска да отложите даден задача за по-късно. Така чувствително ще увеличите вашата производителност.  

5. Организирайте обедна среща с колегите

Обедната почивка може да бъде един от най-ефективните инструменти за подобряване на вашата кариера. Използвайте обяда, за да се срещнете с вашите колеги и наставници и да наваксате с важната информация от офиса, която може да сте пропуснали.

6. Използвайте онлайн курсове

Талантът ви може да бъде достатъчен, за да получите работата, но научаването на нови неща ще запази интересът ви към нея. В онлайн мрежата може да откриете всевъзможни курсове, в някои случаи дори такива, преподавани от най-добрите професори в областта. Дори без изпити и задачи, тези курсове внасят структура и дисциплина в професионалното и личното ви израстване.

7. Превърнете четенето в навик

Направете усилия да четете поне един час на ден по теми от най-различни сфери на интерес. Поне част от информацията трябва да бъде свързана с вашата кариера и с въпроси, които са свързани с последните новини и тенденции в бизнеса. Четенето ще възпламени у вас нови идеи, ще предизвика мисловен процес и ще разшири вашата база от знания, все неща, които могат да бъдат полезни за стимулирането на кариерата ви. 

8. Комуникирайте с хора, които правят нещата по различен начин

Когато погледнете нещата от различна гледна точка, вие се научавате как да се справяте със ситуации, които ви изкарват от вашата зона на комфорт. Позволете на другите да ви запознаят с нови идеи и начини за правене на нещата.

9. Научете как да оставяте по-добро впечатление

Едно от най-добрите неща, които може да направите, за да подобрите професионалното си представяне, е да разберете как да оставяте по-добро първо впечатление.  Научете се винаги да гледате хората в очите, когато говорите с тях, да се усмихвате и да се представяте с увереност.

10. Разчистете пространството около вас

Питате се, какво общо има подреденият офис с напредъка във вашата кариера? Ще се изненадате да разберете колко време ще спестите в търсенето на най-различни неща на работното място. Добре подреденият офис е от изключително значение за управлението на времето, а също така и за начина, по който колегите ви гледат на вас. 

Лоли Даскал, президент и изпълнителен директор на консултантската фирма Lead From Within, за Inc.com

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ