Три начина да превърнете страстта си в бизнес

Три начина да превърнете страстта си в бизнес

Когато бях малка, мечтаех да стана ветеринарен лекар. Всъщност, не си се представях в никаква друга роля, освен в тази. Бях напълно сигурна в професионалния си път, чак до деня, когато отидох в колеж. Записах ветеринарна медицина, но така и никога не я завърших. Защо? Отказах се, за да стана... дизайнер. 

Няма да сгрешите, ако си кажете, че двете неща нямат никаква връзка, но след като присъствах на няколко урока по дизайн и изкуство, осъзнах, че най-накрая съм открила истинската си страст. Тази страст ме накара да продължа обучението си в колеж за изкуство и дизайн и малко по-късно да стана съосновател на агенцията за брандинг и рекламно обслужване Motto.

Както се казва, „Работи това което обичаш и никога няма да се наложи да работиш".

Ако искате да се занимавате с това, което обичате, първо трябва да разберете коя е вашата най-голяма страст и после да започнете да я преследвате.

Има много начини да откриете страстта си и да я превърнете в процъфтяващ бизнес. Това са три от най-ефективните.  

1. Заложете на силните си страни

Превръщането на страстта в успешно бизнес начинание не е толкова трудно и страшно, колкото си представяте. Може да мислите, че нямате подходящото обучение и опит, за да започнете бизнес от нулата, но в много случаи човек не осъзнава, че има вродени комуникационни и лидерски умения, които може да бъдат от значителна помощ.

Потърсете начин да впрегнете способностите и знанията, с които разполагате, за да превърнете страстта си в бизнес. Лидерските ви умения може ще ви помогнат да изградите страхотен екип от професионалисти, докато други умения ще улеснят намирането на инвеститори и партньори, които да помогнат за финансирането на проекта.

2. Фокусирайте се върху ясна визия

Какво бихте направили, ако парите, времето и енергията не са пречки за вас? Най-вероятно ще кажете, че имате проблеми с всяко едно от тези неща, но този начин на мислене единствено ограничава способността ви да приемате нещата мащабно. Ако визуализирате идеята си, без да се притеснявате от тези граници и рамки, ще може да си представите това, което наистина желаете, и да предприемете необходимите стъпки, за да го превърнете в реалност.

Пример: Запитайте се дали най-много от всичко искате да пътувате по света. Готови ли сте да посветите времето си на изследването на коралови рифове и древни постройки? Ако пътуването е вашата страст, може би ролята на писател, фотограф или екскурзовод е вашето истинско призвание. Обичате да готвите и предпочитате да прекарвате времето си в кухнята, вместо в офиса? Кариерата на кулинарен блогър, ресторантьор или собственик на кафене може да бъде правилният избор, който да превърне страстта ви в бизнес. 

3. Направете подробно проучване преди да вземете решение

Много професионални занимания като шоубизнеса и ресторантьорството изглеждат по-бляскави, отколкото са всъщност. Преди да последвате вашата страст и да се хвърлите в непознати води, опитайте да намерите човек, занимаващ се със съответния бизнес, за да разберете неговата искрена гледна точка.

Ако не изгубите интерес и мотивация след като получите информация от „кухнята“, значи спокойно може да приемете, че сте на прав път.

Има много начини, да проучите бизнеса, които ви интересува, без да се отказвате от работното си място и да излагате на риск доходите си.

Доброволческата работа, например, може да ви даде нужната вътрешна информация и да ви помогне да създадете контакти, които да ви бъдат от полза в бъдеще. Започването на работа на непълен работен ден в избраната от вас област ще ви позволи да научите повече за тънкостите в индустрията и да изкарате малко допълнителни пари. 

Без значение дали сте отегчени от кариерата си или просто търсите ново предизвикателство, правенето на това, което обичате, винаги е добро начало. Много мъже и жени прекарват целия си професионален живот в търсене на нова възможност, но така и не се престрашават да поемат риск, когато тя се открие пред тях. Ако не искате вашата съдба да изглежда по този начин, трябва да бъдете смели. 

Съни Бонел, съосновател на агенцията за брандинг и рекламно обслужване Motto, за Inc.com

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ