Ами, ако сте по-умни от шефа?

Ами, ако сте по-умни от шефа?

Ако някога сте имали шеф, негоден за лидерска позиция и напълно неспособен да се справя със своите задачи, знаете за колко разочароващо и неприятно преживяване иде реч.

Повечето хора, попаднали в тази ситуация, губят голяма част от деня си по петите на своя шеф, в опити да покрият грешките му и да свършат нещата, които той не може.

Най-вероятно сте преминали през много негодувание и гняв, което е напълно разбираемо, имайки предвид, че вършите работа за двама, докато мениджърът ви взима голямата заплата.

Ако в момента сте поставени в сходно положение, знаете колко трудно може да бъде. Това, обаче не означава, че няма какво да направите, за да промените ситуацията.

Това са няколко идеи, които да ви помогнат да се справите  с вашата работа, когато сте по-умен от шефа си.

1. Никога не злословяйте и не клюкарствайте за шефа

Никога не казвайте нещо лошо за вашия началник зад гърба му. Без значение колко неквалифициран е вашият шеф, злословенето пред колегите ще се отрази зле най-вече върху вас. То може да попречи на развитието на вашата кариера и дори да ви коства работата.

2. Опитайте се да бъдете възможно най-полезни

Покажете своята полезност, като се заемете с нещата, в които сте най-добри.  Потърсете места, където слабостите на екипа съвпадат с вашите силни страни и отделете колкотото се може повече от вашето внимание на тази област. Да бъдете полезни е чудесен начин да спечелите доверието на шефа и да бъдете забелязан от по-висшестоящите мениджъри в компанията.

3. Бъдете позитивни, не злопаметни

Опитайте да погледнете на нещата от позитивната страна, колкото и трудно да звучи. Извлечете си поуки от преживяното и помислете за възможностите за растеж и за създаване на нови професионални контакти.

4. Работете с тях, не срещу тях

 Ако фокусирате усилията си върху намирането на начин да работите в синхрон с шефа си, а не да бъдете в постоянна опозиция, нещата ще вървят много по-гладко. Поемайте водеща роля когато можете, това ще ви подготви за деня, когато вие ще ръководите шоуто.

5. Не показвайте несъгласие публично

Не противоречете и не злепоставяйте шефа си пред другите. Когато не сте съгласни с негово решение, покажете уважение и споделете проблема лично с шефа. 

6. Не приемайте нещата лично

Важно е да осъзнаете, че този проблем е често срещан и, че няма нищо общо с вас. Най-вероятно всички в офиса се чудят как този човек е достигнал толкова висока позиция, но това не е ваша грижа. Може да си губите времето в оплакване и извинения или да намерите начин да постигнете собствените си цели и стремежи.

7. Бъдете уважителни в общуването с шефа

Независимо дали става въпрос за писмена или устна комуникация, не използвайте жаргони и неприличен тон с шефа, а още по-добре, с никой, който ви дразни със своята самодоволна физиономия и надменно поведение.

8. Съсредоточете се върху развитието на вашата кариера, а не върху разрушаването на чуждата

Търсете начини да се издигнете по професионалната стълбица, а не възможности да изтъкнете недостатъците на вашия шеф.

9. Не се оплаквайте

Най-вероятно имате много причини да го направите, но не отивайте да се оплаквате зад гърба на шефа на по-висшестоящи. Възможно е това оплакване да ви помогне с проблема в краткосрочен план, но почти сигурно е, че ще навреди на вашата репутация.

Изключение тук правят ситуациите, при които става въпрос за злоупотреби от правно и етично естество или пък за проблем, който заплашва вашата сигурност и здраве. Ако сте поставени в подобна ситуация, сигнализирайте за нередностите и потърсете законовата защита, която ви се полага.

10. Започнете да търсите друга работа

Ако всичко това продължава дълго време и започва да се отразява върху вашето здраве, значи е време да си потърсите работа във фирма, която предлага по-добри възможности за вашето кариерно развитие.  

Истината е, че изобщо не е приятно да работиш за лош шеф. Както при повечето неща, обаче и от тук могат да бъдат извлечени позитиви и поуки.

Незавидната ситуация ви поставя в чудесна позиция да демонстрирате своите умения и възможности пред правилните хора, които биха ги оценили подобаващо. Ако не друго, някой ден това ще бъде една страхотна история, която да разказвате на близки и приятели.

Лоли Даскал, президент и изпълнителен директор на консултантската фирма Lead From Within, за Inc.com

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ