Красивото мислене

Красивото мислене

Прекарах последните няколко години в разговори с предприемачи, изпълнителни директори и визионери в опит да разбера как работят техните умове и какво ги отличава от всички останали. Всички тези хора, които имат различен произход, интереси, компетентности и възгледи за нещата споделят един обща черта, която аз наричам „красиво мислене“.

Когато говоря за красиво мислене имам предвид процес, момент или действие, променящо начина, по който гледаме на света, било то по-голям или малък начин. Това се случват, когато иновативните идеи и поемането на рискове биват насърчавани, а не потискани.

В този ред на мисли попитах няколко хора с „красиви умове“ за начина, по който човек може да реализира професионалната си мечта. По-конкретно им зададох въпроса: „Къде трябва да насочите времето и енергията си, за да се развие кариерата ви по начина, по който искате“. Ето какво ми отговориха:

Роб Шварц, главен изпълнителен директор на TBWA\Chiat\Day New York:

„Започнете от края. Независимо дали става въпрос за създаване на план за стартъп, нова бизнес кампания или писане на роман, трябва да знаете крайната точка, която искате да бъде достигната. След това започнете да работите по отделните детайлите, докато стигнете до началната точка. Прекарах доста години в компании, които имат страхотен старт, но някъде по средата нещата се разпадат“

Джени Бритон Бауър, основател и главен директор комуникации в Jeni’s Splendid Ice Creams:

„Не опитвайте да правите всичко като компания. Разберете кои са вашите силни страни и се фокусирайте върху тях. По този начин ще си гарантирате, че използвате ресурсите и експертизата си по най-добрия начин, за да задоволите нуждите на вашите клиенти.“

Лиса Инграм, президент и главен изпълнителен директор на White Castle:

„Ако се фокусирате върху дългосрочния прогрес, а не върху мигновеното съвършенство, не само че ще се превърнете в по-добър лидер, но и ще се приближите до съвършенството по-бързо.ѝ

Оуен МакГлагхлин, креативен директор на Channel 4:

„Най-добрите идеи са личат по това, че те може да бъдат обяснени с едно изречение или визуализирани с едно изображение. Ако имате нужда от няколко изречения, или да не дава господ - цяла презентация с линкове и изображения, за да представите идеята си, то най-вероятно тя не си заслужава времето, което създаването на тази презентация ще ви отнеме. Сигурен съм, че много хора са ми казвали това през годините - както преподавателите ми по реклама, така и първите креативни директори, с които съм работил, но явно тогава съм решил да не приема този им съвет. Повечето хора не приемат това правило, тъй като то е трудно за спазване. За това днес аз постоянно го повтарям на нашите творчески екипи и гледам с усмивка как лицата им изтръпват от ужас.“

Пат Браун, главен изпълнителен директор на of Impossible Foods:

„В най-ранните дни от стартирането на Impossible Foods ние година и половина в разработването на производствен процес, които по-късно разбрахме, че няма да отговори на нуждите ни за мащабиране на нашия бизнес. Можеше да си спестим тези 18 месеца, ако знаехме това от самото начало. Въпреки това, аз смятам, че това време не е изгубено. Ако бяхме стигнали да правилното решение от самото начало щяхме да си спестим доста време, но като млад и неопитен екип щяхме да пропусне ключови моменти, от които зависи нашето сплотяване и изграждането на успешна фирмена култура.“

Както виждате, отговорите са крайно различни и отразяват големите разлики във възрастта, професията, пола, индустрията и района, характеризиращи тези професионалисти. При всички тях обаче се наблюдава една елегантна семплост и простота на изпълнението. Това не са някакви превзети и възвишени размисли, а научени с времето уроци, които може да използвате в собственото си кариерно развитие, за да се превърнете в следващото поколение на „красиви мислители“.

..................

Каролин Хадлок за FastCompany.com

Редактор: Георги Георгиев

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ